|
|
|
پژوهشي است درباره امام مهدي (ع) و تفاوت او با |
|
|
|
مسيح (ع). انگيزه نويسنده، پاسخي |
|
|
|
است به نوشته هاي برخي از عالمان اهل سنت که |
|
|
|
مدعي اند مهدي همان عيسي است و روايتي |
|
|
|
در اين باره نقل کرده اند که لا مهدي الا عيسي بن |
|
|
|
مريم. نويسنده با استناد به منابع |
|
|
|
روايي اهل سنت و کتاب هاي آنان، به بررسي حديث فوق |
|
|
|
از نظر سند و دلالت پرداخته است |
|
|
|
و با ذکر احاديث متعددي از آنان درباره امام مهدي، |
|
|
|
به تفاوت هاي آن حضرت با مسيح |
|
|
|
(ع) در نسب و اين که در اين روايات، مهدي را از |
|
|
|
نسل پيامبر (ص)، فاطمه (ع) و امام |
|
|
|
حسين (ع) و از امت اسلام دانسته اند مي پردازد و در |
|
|
|
اين روايات، خصوصيات جسماني او |
|
|
|
و تعداد اصحابش را بيان و تشريح نموده اند. مطابق |
|
|
|
روايات، در آخرالزمان دجال و |
|
|
|
سفياني در برابر وي خروج مي کنند و عيسي بن مريم |
|
|
|
نازل مي شود و پشت سر امام زمان |
|
|
|
نماز مي گذارد. |
|
|
|
پژوهشي است درباره امام مهدي (ع) و تفاوت او با |
|
|
|
مسيح (ع). انگيزه نويسنده، پاسخي |
|
|
|
است به نوشته هاي برخي از عالمان اهل سنت که |
|
|
|
مدعي اند مهدي همان عيسي است و روايتي |
|
|
|
در اين باره نقل کرده اند که لا مهدي الا عيسي بن |
|
|
|
مريم. نويسنده با استناد به منابع |
|
|
|
روايي اهل سنت و کتاب هاي آنان، به بررسي حديث فوق |
|
|
|
از نظر سند و دلالت پرداخته است |
|
|
|
و با ذکر احاديث متعددي از آنان درباره امام مهدي، |
|
|
|
به تفاوت هاي آن حضرت با مسيح |
|
|
|
(ع) در نسب و اين که در اين روايات، مهدي را از |
|
|
|
نسل پيامبر (ص)، فاطمه (ع) و امام |
|
|
|
حسين (ع) و از امت اسلام دانسته اند مي پردازد و در |
|
|
|
اين روايات، خصوصيات جسماني او |
|
|
|
و تعداد اصحابش را بيان و تشريح نموده اند. مطابق |
|
|
|
روايات، در آخرالزمان دجال و |
|
|
|
سفياني در برابر وي خروج مي کنند و عيسي بن مريم |
|
|
|
نازل مي شود و پشت سر امام زمان |
|
|
|
نماز مي گذارد. |
|