|
|
|
رساله اي است کوتاه و مستدل در اثبات حقانيت مهدي |
|
|
|
از ديدگاه شيعه اماميه با استناد |
|
|
|
به آيات و روايات مورد قبول فريقين. مؤلف، با هدف |
|
|
|
تبيين فلسفه غيبت به بيان اين |
|
|
|
مطالب مي پردازد که اولا خداوند به ظهور دين حق و |
|
|
|
سلطه آن بر تمام دين هاي جهان |
|
|
|
وعده داده و حال آن که اين وعده هنوز محقق نشده |
|
|
|
است؛ پس امام براي تحقق اين وعده |
|
|
|
هنوز در پرده غيبت است؛ ثانيا طبق روايت مشهور شيعه |
|
|
|
و سني، خلفاي پيامبر اکرم تنها |
|
|
|
12 نفر هستند و اين فقط در فرقه اماميه محقق شده |
|
|
|
است. نه اهل تسنن و نه فرقه هاي |
|
|
|
منحرف ديگر، اين عدد را نتوانسته اند با اعداد |
|
|
|
امامانشان که آنان را خليفه پيامبر |
|
|
|
مي دانند منطبق کنند؛ ثالثا حديث ثقلين که مردم را |
|
|
|
به مراجعه به قرآن و عترتش دعوت |
|
|
|
کرده، تنها با خاندان پيامبر که اماميه بدان |
|
|
|
معتقدند، سازگار و منطبق است. |
|
|
|
رساله اي است کوتاه و مستدل در اثبات حقانيت مهدي |
|
|
|
از ديدگاه شيعه اماميه با استناد |
|
|
|
به آيات و روايات مورد قبول فريقين. مؤلف، با هدف |
|
|
|
تبيين فلسفه غيبت به بيان اين |
|
|
|
مطالب مي پردازد که اولا خداوند به ظهور دين حق و |
|
|
|
سلطه آن بر تمام دين هاي جهان |
|
|
|
وعده داده و حال آن که اين وعده هنوز محقق نشده |
|
|
|
است؛ پس امام براي تحقق اين وعده |
|
|
|
هنوز در پرده غيبت است؛ ثانيا طبق روايت مشهور شيعه |
|
|
|
و سني، خلفاي پيامبر اکرم تنها |
|
|
|
12 نفر هستند و اين فقط در فرقه اماميه محقق شده |
|
|
|
است. نه اهل تسنن و نه فرقه هاي |
|
|
|
منحرف ديگر، اين عدد را نتوانسته اند با اعداد |
|
|
|
امامانشان که آنان را خليفه پيامبر |
|
|
|
مي دانند منطبق کنند؛ ثالثا حديث ثقلين که مردم را |
|
|
|
به مراجعه به قرآن و عترتش دعوت |
|
|
|
کرده، تنها با خاندان پيامبر که اماميه بدان |
|
|
|
معتقدند، سازگار و منطبق است. |
|