|
|
|
نويسنده با طرح اين مسئله که انتظار فرج امام مهدي |
|
|
|
(عج) و ايجاد حکومت جهاني اسلام |
|
|
|
براي مستضعفين، اختصاص به شيعه نداشته، بلکه اعتقاد |
|
|
|
عمومي کليه مسلمانان به شمار |
|
|
|
مي رود، احاديثي در اين زمينه از منابع شيعه و سني |
|
|
|
نقل و شرح و تفسير کرده است. وي |
|
|
|
سپس به مسئله اختلاف روايات در مورد مهدي مي پردازد |
|
|
|
و آن را عاملي براي مخفي ماندن |
|
|
|
نام و خصوصيات امام و حفظ جان وي ارزيابي مي کند. |
|
|
|
در ادامه مقاله، به بحث درباره |
|
|
|
تصدي امامت در خردسالي توسط امام مهدي پرداخته و با |
|
|
|
ارائه بحثي کلامي، نتيجه گرفته |
|
|
|
که چون مقام امامت مقامي الهي و انتصابي است، |
|
|
|
خداوند خود بهتر مي داند که چه کسي |
|
|
|
شايستگي اين مقام را دارد و خردسالي و امثال آن |
|
|
|
نمي تواند مانعي در اين راه باشد. |
|
|
|
نويسنده با طرح اين مسئله که انتظار فرج امام مهدي |
|
|
|
(عج) و ايجاد حکومت جهاني اسلام |
|
|
|
براي مستضعفين، اختصاص به شيعه نداشته، بلکه اعتقاد |
|
|
|
عمومي کليه مسلمانان به شمار |
|
|
|
مي رود، احاديثي در اين زمينه از منابع شيعه و سني |
|
|
|
نقل و شرح و تفسير کرده است. وي |
|
|
|
سپس به مسئله اختلاف روايات در مورد مهدي مي پردازد |
|
|
|
و آن را عاملي براي مخفي ماندن |
|
|
|
نام و خصوصيات امام و حفظ جان وي ارزيابي مي کند. |
|
|
|
در ادامه مقاله، به بحث درباره |
|
|
|
تصدي امامت در خردسالي توسط امام مهدي پرداخته و با |
|
|
|
ارائه بحثي کلامي، نتيجه گرفته |
|
|
|
که چون مقام امامت مقامي الهي و انتصابي است، |
|
|
|
خداوند خود بهتر مي داند که چه کسي |
|
|
|
شايستگي اين مقام را دارد و خردسالي و امثال آن |
|
|
|
نمي تواند مانعي در اين راه باشد. |
|