|
|
|
گفتاري است کوتاه در بيان حقانيت مهدي موعود (عج) و |
|
|
|
ظهور ايشان در آخر الزمان. به |
|
|
|
گفته نويسنده، انديشه مهدويت از ابتداي اسلام مطرح |
|
|
|
بوده و صحابيان، روايات متعددي |
|
|
|
را مبني بر ظهور مهدي و ذکر نام 12 امام پس از |
|
|
|
پيامبر (ص) نقل کرده اند. وي وجود |
|
|
|
مهدي هاي دروغين را در طول 13 قرن که برخي موفق به |
|
|
|
تشکيل حکومت شده اند و برخي شکست |
|
|
|
خورده اند، دليل صحت روايات مهدويت و اصل وجود امام |
|
|
|
زمان دانسته است. مؤلف نخستين |
|
|
|
ادعاي مهدويت را در اوايل حکومت اسلامي توسط مختار |
|
|
|
ثقفي دانسته که محمد بن حنفيه را |
|
|
|
به عنوان مهدي معرفي و فرقه کيسانيه را پي ريزي |
|
|
|
نمود. از مهدي نمايان موفق نيز دولت |
|
|
|
فاطميان مصر و مهدي سوداني (در قرن سيزدهم) که |
|
|
|
حکومت گسترده و دامنه داري به نام |
|
|
|
مهدي تشکيل دادند، اشاره کرده است. |
|
|
|
گفتاري است کوتاه در بيان حقانيت مهدي موعود (عج) و |
|
|
|
ظهور ايشان در آخر الزمان. به |
|
|
|
گفته نويسنده، انديشه مهدويت از ابتداي اسلام مطرح |
|
|
|
بوده و صحابيان، روايات متعددي |
|
|
|
را مبني بر ظهور مهدي و ذکر نام 12 امام پس از |
|
|
|
پيامبر (ص) نقل کرده اند. وي وجود |
|
|
|
مهدي هاي دروغين را در طول 13 قرن که برخي موفق به |
|
|
|
تشکيل حکومت شده اند و برخي شکست |
|
|
|
خورده اند، دليل صحت روايات مهدويت و اصل وجود امام |
|
|
|
زمان دانسته است. مؤلف نخستين |
|
|
|
ادعاي مهدويت را در اوايل حکومت اسلامي توسط مختار |
|
|
|
ثقفي دانسته که محمد بن حنفيه را |
|
|
|
به عنوان مهدي معرفي و فرقه کيسانيه را پي ريزي |
|
|
|
نمود. از مهدي نمايان موفق نيز دولت |
|
|
|
فاطميان مصر و مهدي سوداني (در قرن سيزدهم) که |
|
|
|
حکومت گسترده و دامنه داري به نام |
|
|
|
مهدي تشکيل دادند، اشاره کرده است. |
|