|
|
|
نقد و بررسي 57 نظريه درباره نبوت، امامت و مهدويت |
|
|
|
است. مؤلف پس از دسته بندي |
|
|
|
پژوهش هاي ديني به 2 گروه الهي و غير مذهبي، گروه |
|
|
|
دوم را در پي کسب معرفت و |
|
|
|
هويت يابي باور ديني معرفي مي کند. وي بر نقش دلايل |
|
|
|
غير مادي و الهي در تحليل حوادث |
|
|
|
تأکيد مي ورزد و استنتاج هاي مبتني بر فرايندهاي |
|
|
|
مادي و پيشينه تاريخي را بر خلاف |
|
|
|
معيارهاي جهان بيني الهي مي داند. مؤلف معتقد است |
|
|
|
مذهب تشيع همزمان با بعثت نبي |
|
|
|
اکرم (ص) پي ريزي شده است و از آن با عنوان يک باور |
|
|
|
ديني - و نه فقط يک تشکل سياسي |
|
|
|
- ياد مي کند. وي مهدويت را برخاسته از دلايل |
|
|
|
تاريخي و چالش هاي اجتماعي - سياسي |
|
|
|
نمي داند، بلکه منشأ آن را در فطرت انسان ها و |
|
|
|
آموزه هاي اسلام جست وجو مي کند. |
|
|
|
نويسنده به اعتقاد عباسيان، درباره مهدويت اشاره |
|
|
|
مي کند و به شرح و بررسي القاب |
|
|
|
امام (قائم، خليفة الله، غايب، حجت)، تولد معجزه |
|
|
|
آساي امام، خلقت 14 معصوم، مقر |
|
|
|
فرماندهي امام، غيبت و ظهور مي پردازد. خاتمه کتاب، |
|
|
|
مجادلاتي درباره زمان ظهور و |
|
|
|
بداء است. |
|
|
|
نقد و بررسي 57 نظريه درباره نبوت، امامت و مهدويت |
|
|
|
است. مؤلف پس از دسته بندي |
|
|
|
پژوهش هاي ديني به 2 گروه الهي و غير مذهبي، گروه |
|
|
|
دوم را در پي کسب معرفت و |
|
|
|
هويت يابي باور ديني معرفي مي کند. وي بر نقش دلايل |
|
|
|
غير مادي و الهي در تحليل حوادث |
|
|
|
تأکيد مي ورزد و استنتاج هاي مبتني بر فرايندهاي |
|
|
|
مادي و پيشينه تاريخي را بر خلاف |
|
|
|
معيارهاي جهان بيني الهي مي داند. مؤلف معتقد است |
|
|
|
مذهب تشيع همزمان با بعثت نبي |
|
|
|
اکرم (ص) پي ريزي شده است و از آن با عنوان يک باور |
|
|
|
ديني - و نه فقط يک تشکل سياسي |
|
|
|
- ياد مي کند. وي مهدويت را برخاسته از دلايل |
|
|
|
تاريخي و چالش هاي اجتماعي - سياسي |
|
|
|
نمي داند، بلکه منشأ آن را در فطرت انسان ها و |
|
|
|
آموزه هاي اسلام جست وجو مي کند. |
|
|
|
نويسنده به اعتقاد عباسيان، درباره مهدويت اشاره |
|
|
|
مي کند و به شرح و بررسي القاب |
|
|
|
امام (قائم، خليفة الله، غايب، حجت)، تولد معجزه |
|
|
|
آساي امام، خلقت 14 معصوم، مقر |
|
|
|
فرماندهي امام، غيبت و ظهور مي پردازد. خاتمه کتاب، |
|
|
|
مجادلاتي درباره زمان ظهور و |
|
|
|
بداء است. |
|