|
|
|
پژوهشي است تطبيقي بين ديدگاه هاي شيعه و اهل سنت |
|
|
|
درباره امام مهدي (عج) و تبيين |
|
|
|
موارد اشتراک و اختلاف آن. نويسنده مسئله مهدويت را |
|
|
|
از مسائل بسيار مهم اسلامي |
|
|
|
دانسته و موارد اشتراک بين اهل سنت و شيعه را چنين |
|
|
|
ذکر کرده است: اتفاق بر اصل وجود |
|
|
|
مهدي؛ اتفاق بر وجوب اعتقاد به وي؛ اتفاق بر اين که |
|
|
|
وي از اهل بيت است؛ حتميت قيام |
|
|
|
وي؛ جهاني بودن دولتش؛ وجود علائم ظهور مشترک و |
|
|
|
نزول عيسي بن مريم و اقامه نماز پشت |
|
|
|
سر حضرت حجت. وي سپس موارد اختلاف را همراه با پاسخ |
|
|
|
مستند به روايات اهل سنت ارائه |
|
|
|
داده است؛ مانند اختلاف در ولادت حضرت؛ نام پدر و |
|
|
|
جد بزرگش؛ عصمت وي؛ غيبت و مستور |
|
|
|
بودن وي. |
|
|
|
پژوهشي است تطبيقي بين ديدگاه هاي شيعه و اهل سنت |
|
|
|
درباره امام مهدي (عج) و تبيين |
|
|
|
موارد اشتراک و اختلاف آن. نويسنده مسئله مهدويت را |
|
|
|
از مسائل بسيار مهم اسلامي |
|
|
|
دانسته و موارد اشتراک بين اهل سنت و شيعه را چنين |
|
|
|
ذکر کرده است: اتفاق بر اصل وجود |
|
|
|
مهدي؛ اتفاق بر وجوب اعتقاد به وي؛ اتفاق بر اين که |
|
|
|
وي از اهل بيت است؛ حتميت قيام |
|
|
|
وي؛ جهاني بودن دولتش؛ وجود علائم ظهور مشترک و |
|
|
|
نزول عيسي بن مريم و اقامه نماز پشت |
|
|
|
سر حضرت حجت. وي سپس موارد اختلاف را همراه با پاسخ |
|
|
|
مستند به روايات اهل سنت ارائه |
|
|
|
داده است؛ مانند اختلاف در ولادت حضرت؛ نام پدر و |
|
|
|
جد بزرگش؛ عصمت وي؛ غيبت و مستور |
|
|
|
بودن وي. |
|