|
|
|
تحليلي است از مسئله انتظار ظهور منجي در |
|
|
|
آخرالزمان، که از ديدگاه روايي بررسي شده |
|
|
|
است. نويسنده پس از ارائه تعريفي از مفهوم انتظار و |
|
|
|
تقسيم آن به 2 گونه مثبت و |
|
|
|
منفي، نخست به تاريخچه اي از سابقه انتظار در |
|
|
|
امت هاي پيشين پرداخته، سپس انتظار |
|
|
|
ظهور امام مهدي (عج) را به بحث گذاشته است. وي |
|
|
|
انتظار حضرت مهدي (عج) را نوعي |
|
|
|
انتظار از دين دانسته که براي برقراري عدالت و قسط |
|
|
|
بر سراسر جهان و تشکيل يک حکومت |
|
|
|
واحد جهاني است. نويسنده نتيجه مي گيرد اين انتظار |
|
|
|
سرانجام عملي خواهد شد و به دست |
|
|
|
يک منجي، تمام قوانين اسلام و ديگر اديان توحيدي |
|
|
|
اجرا خواهد شد. در بخش پاياني |
|
|
|
کتاب، شمه اي از ويژگي هاي منتظران واقعي و راز |
|
|
|
موفقيت حضرت مهدي (عج) ارائه شده |
|
|
|
است. در مقدمه نيز بحثي درباره جشن هاي مذهبي و به |
|
|
|
ويژه جشن ميلاد امام مهدي (عج) |
|
|
|
در نيمه شعبان آمده است. |
|
|
|
تحليلي است از مسئله انتظار ظهور منجي در |
|
|
|
آخرالزمان، که از ديدگاه روايي بررسي شده |
|
|
|
است. نويسنده پس از ارائه تعريفي از مفهوم انتظار و |
|
|
|
تقسيم آن به 2 گونه مثبت و |
|
|
|
منفي، نخست به تاريخچه اي از سابقه انتظار در |
|
|
|
امت هاي پيشين پرداخته، سپس انتظار |
|
|
|
ظهور امام مهدي (عج) را به بحث گذاشته است. وي |
|
|
|
انتظار حضرت مهدي (عج) را نوعي |
|
|
|
انتظار از دين دانسته که براي برقراري عدالت و قسط |
|
|
|
بر سراسر جهان و تشکيل يک حکومت |
|
|
|
واحد جهاني است. نويسنده نتيجه مي گيرد اين انتظار |
|
|
|
سرانجام عملي خواهد شد و به دست |
|
|
|
يک منجي، تمام قوانين اسلام و ديگر اديان توحيدي |
|
|
|
اجرا خواهد شد. در بخش پاياني |
|
|
|
کتاب، شمه اي از ويژگي هاي منتظران واقعي و راز |
|
|
|
موفقيت حضرت مهدي (عج) ارائه شده |
|
|
|
است. در مقدمه نيز بحثي درباره جشن هاي مذهبي و به |
|
|
|
ويژه جشن ميلاد امام مهدي (عج) |
|
|
|
در نيمه شعبان آمده است. |
|