|
|
|
مناظره اي است کوتاه درباره وجود امام زمان (عج) و |
|
|
|
غيبت ايشان. در اين مناظره، شيخ |
|
|
|
مفيد در پاسخ يکي از مخالفين، از اصل وجود امام عصر |
|
|
|
و اتفاق نظر تمام گروه هاي شيعه |
|
|
|
اماميه درباره وجود و حضور ايشان و نقل اخبار مهدي |
|
|
|
به صورت متواتر سخن مي راند و هر |
|
|
|
گونه احتمال اتفاق نظرها و اتحاد اقوال بر روي يک |
|
|
|
اصل جعلي و نادرست را رد مي کند؛ |
|
|
|
چرا که در اين صورت اين خدشه و اشکال بر تمام |
|
|
|
گروه ها، فرقه ها و اديان پيشين که |
|
|
|
روي اصولي اتحاد نظر دارند وارد است و به اين طريق |
|
|
|
تمام مذاهب و شرايع باطل مي شود. |
|
|
|
وي در ادامه، رواياتي از شيعه و اشعاري از سيد |
|
|
|
حميري نقل کرده که آنها ده ها سال |
|
|
|
پيش از ولادت امام مهدي لفظ و اصطلاح غيبت، ظهور |
|
|
|
و... را به نقل از اخبار رسول اکرم |
|
|
|
(ص) و امير مؤمنان (ع) استعمال مي کردند و اين امر |
|
|
|
از نخست در بين شيعيان رايج و |
|
|
|
شايع بوده است. |
|
|
|
مناظره اي است کوتاه درباره وجود امام زمان (عج) و |
|
|
|
غيبت ايشان. در اين مناظره، شيخ |
|
|
|
مفيد در پاسخ يکي از مخالفين، از اصل وجود امام عصر |
|
|
|
و اتفاق نظر تمام گروه هاي شيعه |
|
|
|
اماميه درباره وجود و حضور ايشان و نقل اخبار مهدي |
|
|
|
به صورت متواتر سخن مي راند و هر |
|
|
|
گونه احتمال اتفاق نظرها و اتحاد اقوال بر روي يک |
|
|
|
اصل جعلي و نادرست را رد مي کند؛ |
|
|
|
چرا که در اين صورت اين خدشه و اشکال بر تمام |
|
|
|
گروه ها، فرقه ها و اديان پيشين که |
|
|
|
روي اصولي اتحاد نظر دارند وارد است و به اين طريق |
|
|
|
تمام مذاهب و شرايع باطل مي شود. |
|
|
|
وي در ادامه، رواياتي از شيعه و اشعاري از سيد |
|
|
|
حميري نقل کرده که آنها ده ها سال |
|
|
|
پيش از ولادت امام مهدي لفظ و اصطلاح غيبت، ظهور |
|
|
|
و... را به نقل از اخبار رسول اکرم |
|
|
|
(ص) و امير مؤمنان (ع) استعمال مي کردند و اين امر |
|
|
|
از نخست در بين شيعيان رايج و |
|
|
|
شايع بوده است. |
|