|
|
|
پاسخ به برخي از پرسش ها درباره شخصيت امام زمان |
|
|
|
(عج) به روش عقلي است. محقق، در |
|
|
|
مقدمه اي طولاني، روش هاي پژوهشي درباره امام زمان |
|
|
|
(ع) را دو گونه مي داند: يکي روش |
|
|
|
شک آوردن، که در وجود و قيام امام زمان، پيوسته در |
|
|
|
صدد شک اندازي بوده اند؛ و ديگري |
|
|
|
روش موافقان که از دو روش عقلي و نقلي پيروي |
|
|
|
مي کنند. وي ضمن بيان فشردة ادله |
|
|
|
استفاده کنندگان از روش هاي فوق، روش شهيد صدر را |
|
|
|
در اين اثر، دنبال کردن موضوع، به |
|
|
|
روش عقلي دانسته است. مؤلف در 8 گفتار، به |
|
|
|
پرسش هايي درباره وجود، طول عمر، |
|
|
|
شايستگي ها، ظهور و حکومت امام زمان پاسخ گفته است. |
|
|
|
وي در خصوص طول عمر امام (ع) بر |
|
|
|
اين نظر است که اين امر امکان علمي، عملي، منطقي و |
|
|
|
فلسفي دارد و افزون بر آن، با |
|
|
|
توجه به رسالت بزرگ مهدي موعود (ع) و پديده اي |
|
|
|
آن چنان بزرگ و غير مأنوس، ايجاد |
|
|
|
چنين پديده اي در روند هستي نسبت به خداوند، امري |
|
|
|
است طبيعي؛ چنان که معراج پيامبر |
|
|
|
در برابر رسالت بزرگ او کاري عادي است. به نظر |
|
|
|
ايشان، اساسا طولاني شدن عمر امام، |
|
|
|
نوعي اعجاز است. اصرار به رهبري شخص خاصي چون امام |
|
|
|
و چگونگي کمال يافتن شايستگي هاي |
|
|
|
رهبر منتظر و وجود خارجي امام؛ علت تأخير در ظهور و |
|
|
|
چگونگي تغيير سرنوشت بشريت به |
|
|
|
دست يک فرد و روش هايي که در روز موعود براي تغيير |
|
|
|
جهان صورت مي گيرد، پرسش هاي |
|
|
|
ديگري است که در اين اثر به آنها پاسخ گفته شده |
|
|
|
است. |
|
|
|
پاسخ به برخي از پرسش ها درباره شخصيت امام زمان |
|
|
|
(عج) به روش عقلي است. محقق، در |
|
|
|
مقدمه اي طولاني، روش هاي پژوهشي درباره امام زمان |
|
|
|
(ع) را دو گونه مي داند: يکي روش |
|
|
|
شک آوردن، که در وجود و قيام امام زمان، پيوسته در |
|
|
|
صدد شک اندازي بوده اند؛ و ديگري |
|
|
|
روش موافقان که از دو روش عقلي و نقلي پيروي |
|
|
|
مي کنند. وي ضمن بيان فشردة ادله |
|
|
|
استفاده کنندگان از روش هاي فوق، روش شهيد صدر را |
|
|
|
در اين اثر، دنبال کردن موضوع، به |
|
|
|
روش عقلي دانسته است. مؤلف در 8 گفتار، به |
|
|
|
پرسش هايي درباره وجود، طول عمر، |
|
|
|
شايستگي ها، ظهور و حکومت امام زمان پاسخ گفته است. |
|
|
|
وي در خصوص طول عمر امام (ع) بر |
|
|
|
اين نظر است که اين امر امکان علمي، عملي، منطقي و |
|
|
|
فلسفي دارد و افزون بر آن، با |
|
|
|
توجه به رسالت بزرگ مهدي موعود (ع) و پديده اي |
|
|
|
آن چنان بزرگ و غير مأنوس، ايجاد |
|
|
|
چنين پديده اي در روند هستي نسبت به خداوند، امري |
|
|
|
است طبيعي؛ چنان که معراج پيامبر |
|
|
|
در برابر رسالت بزرگ او کاري عادي است. به نظر |
|
|
|
ايشان، اساسا طولاني شدن عمر امام، |
|
|
|
نوعي اعجاز است. اصرار به رهبري شخص خاصي چون امام |
|
|
|
و چگونگي کمال يافتن شايستگي هاي |
|
|
|
رهبر منتظر و وجود خارجي امام؛ علت تأخير در ظهور و |
|
|
|
چگونگي تغيير سرنوشت بشريت به |
|
|
|
دست يک فرد و روش هايي که در روز موعود براي تغيير |
|
|
|
جهان صورت مي گيرد، پرسش هاي |
|
|
|
ديگري است که در اين اثر به آنها پاسخ گفته شده |
|
|
|
است. |
|