|
|
|
بررسي علل و اسرار غيبت حضرت ولي عصر (عج) است. |
|
|
|
نويسنده، پيشينه چرايي غيبت را از |
|
|
|
صدر اسلام مي داند؛ از همان زماني که پيامبر و ائمه |
|
|
|
(ع) در صدد پاسخ گويي به اين |
|
|
|
پرسش مردم برآمده اند. وي غيبت را از رازهاي بسيار |
|
|
|
پيچيده اي مي داند که فقط ظهور |
|
|
|
امام، حقيقت آن را آشکار خواهد ساخت. سپس مواردي از |
|
|
|
فلسفه غيبت را با بهره گيري از |
|
|
|
روايات يادآور شده، به توضيح هر يک مي پردازد. |
|
|
|
آزمايش مردم، بيم از کشته شدن، |
|
|
|
آمادگي مردم، خالي نماندن زمين از حجت، نداشتن يار |
|
|
|
و ياور، تعهد نداشتن نسبت به |
|
|
|
حاکمان، از جمله اين مواردند. |
|
|
|
بررسي علل و اسرار غيبت حضرت ولي عصر (عج) است. |
|
|
|
نويسنده، پيشينه چرايي غيبت را از |
|
|
|
صدر اسلام مي داند؛ از همان زماني که پيامبر و ائمه |
|
|
|
(ع) در صدد پاسخ گويي به اين |
|
|
|
پرسش مردم برآمده اند. وي غيبت را از رازهاي بسيار |
|
|
|
پيچيده اي مي داند که فقط ظهور |
|
|
|
امام، حقيقت آن را آشکار خواهد ساخت. سپس مواردي از |
|
|
|
فلسفه غيبت را با بهره گيري از |
|
|
|
روايات يادآور شده، به توضيح هر يک مي پردازد. |
|
|
|
آزمايش مردم، بيم از کشته شدن، |
|
|
|
آمادگي مردم، خالي نماندن زمين از حجت، نداشتن يار |
|
|
|
و ياور، تعهد نداشتن نسبت به |
|
|
|
حاکمان، از جمله اين مواردند. |
|