|
|
|
بررسي مسئله چگونگي غيبت امام مهدي (عج) از ديدگان |
|
|
|
مردم است. نويسنده نخست پس از |
|
|
|
بررسي گونه اي از غيبت، با بهره گيري از روايات |
|
|
|
معصومان، آن را به 2 گونه غيبت |
|
|
|
معرفتي و غيبت جسمي تقسيم مي کند. غيبت معرفتي آن |
|
|
|
است که امام در ميان مردم و با |
|
|
|
مردم زندگي مي کند، اما از ديد معرفتي آنان پنهان |
|
|
|
است و او را نمي شناسند؛ غيبت |
|
|
|
جسمي نيز همان غيبت شخصي و حقيقي است که امام در |
|
|
|
آن، از نظر ظاهري از مردم پوشيده و |
|
|
|
مخفي است. نويسنده غيبت جسماني را به دو گونه غيبت |
|
|
|
به دليل نامرئي بودن، و غيبت به |
|
|
|
دليل تصرف در چشمان مردم تقسيم مي کند و به توضيح |
|
|
|
هر يک مي پردازد. وي در پايان |
|
|
|
نتيجه مي گيرد که امام از همه گونه هاي غيبت بهره |
|
|
|
جسته اند، اما تا هنگامي که مخفي |
|
|
|
شدن از راه هاي عادي ممکن است، معجزه، سهمي در |
|
|
|
پنهان شدن ايشان ندارد. |
|
|
|
بررسي مسئله چگونگي غيبت امام مهدي (عج) از ديدگان |
|
|
|
مردم است. نويسنده نخست پس از |
|
|
|
بررسي گونه اي از غيبت، با بهره گيري از روايات |
|
|
|
معصومان، آن را به 2 گونه غيبت |
|
|
|
معرفتي و غيبت جسمي تقسيم مي کند. غيبت معرفتي آن |
|
|
|
است که امام در ميان مردم و با |
|
|
|
مردم زندگي مي کند، اما از ديد معرفتي آنان پنهان |
|
|
|
است و او را نمي شناسند؛ غيبت |
|
|
|
جسمي نيز همان غيبت شخصي و حقيقي است که امام در |
|
|
|
آن، از نظر ظاهري از مردم پوشيده و |
|
|
|
مخفي است. نويسنده غيبت جسماني را به دو گونه غيبت |
|
|
|
به دليل نامرئي بودن، و غيبت به |
|
|
|
دليل تصرف در چشمان مردم تقسيم مي کند و به توضيح |
|
|
|
هر يک مي پردازد. وي در پايان |
|
|
|
نتيجه مي گيرد که امام از همه گونه هاي غيبت بهره |
|
|
|
جسته اند، اما تا هنگامي که مخفي |
|
|
|
شدن از راه هاي عادي ممکن است، معجزه، سهمي در |
|
|
|
پنهان شدن ايشان ندارد. |
|