|
|
|
نگاهي است به تاريخ پيدايش مهدويت و نگارش در اين |
|
|
|
موضوع. به عقيده مؤلف، آغاز |
|
|
|
اعتقاد به مهدي موعود، پس از آن گفته رسول خدا (ص) |
|
|
|
به جابر بن عبدالله انصاري است |
|
|
|
که فرمود: مهدي موعود از اولاد من و هم نام و کنيه |
|
|
|
من است. اين اعتقاد، پيوسته در |
|
|
|
گفتار ائمه (ع) و اعتقاد ياران آنها وجود داشته |
|
|
|
است. توجه به اين عقيده حتي بعضي |
|
|
|
اوقات موجب انحراف و يا سوء استفاده در ميان علويان |
|
|
|
شده است؛ مثل اعتقاد فرقه |
|
|
|
کيسانيه به غيبت محمد بن حنفيه و اعتقاد فطحيون به |
|
|
|
غيبت امام کاظم (ع). نگارش در |
|
|
|
موضوع غيبت نيز به زمان هاي دور و پيش از تولد امام |
|
|
|
مهدي باز مي گردد. وي 7 نوشته |
|
|
|
را معرفي مي کند که پيش از غيبت امام زمان (عج) |
|
|
|
نوشته شده اند؛ نخستين آنها کتاب |
|
|
|
غيبت، نوشته علي بن حسن بن محمد طايي طاطري از |
|
|
|
اصحاب امام موسي بن جعفر (ع) است. وي |
|
|
|
هنگام ذکر هر کتاب، نويسنده آن را نيز معرفي |
|
|
|
مي کند. در پايان به موضوع دفاع ها از |
|
|
|
انديشه 12 امامي پرداخته و ضمن معرفي کتاب کمال |
|
|
|
الدين صدوق و کتاب هاي متعدد شيخ |
|
|
|
مفيد در خصوص موضوع غيبت، کتاب الشافي و المقنع سيد |
|
|
|
مرتضي و شرح الشافي و کتاب |
|
|
|
الغيبة شيخ طوسي، آنها را آثاري مي داند که به |
|
|
|
تبيين و دفاع از انديشه مهدويت |
|
|
|
پرداخته اند. |
|
|
|
نگاهي است به تاريخ پيدايش مهدويت و نگارش در اين |
|
|
|
موضوع. به عقيده مؤلف، آغاز |
|
|
|
اعتقاد به مهدي موعود، پس از آن گفته رسول خدا (ص) |
|
|
|
به جابر بن عبدالله انصاري است |
|
|
|
که فرمود: مهدي موعود از اولاد من و هم نام و کنيه |
|
|
|
من است. اين اعتقاد، پيوسته در |
|
|
|
گفتار ائمه (ع) و اعتقاد ياران آنها وجود داشته |
|
|
|
است. توجه به اين عقيده حتي بعضي |
|
|
|
اوقات موجب انحراف و يا سوء استفاده در ميان علويان |
|
|
|
شده است؛ مثل اعتقاد فرقه |
|
|
|
کيسانيه به غيبت محمد بن حنفيه و اعتقاد فطحيون به |
|
|
|
غيبت امام کاظم (ع). نگارش در |
|
|
|
موضوع غيبت نيز به زمان هاي دور و پيش از تولد امام |
|
|
|
مهدي باز مي گردد. وي 7 نوشته |
|
|
|
را معرفي مي کند که پيش از غيبت امام زمان (عج) |
|
|
|
نوشته شده اند؛ نخستين آنها کتاب |
|
|
|
غيبت، نوشته علي بن حسن بن محمد طايي طاطري از |
|
|
|
اصحاب امام موسي بن جعفر (ع) است. وي |
|
|
|
هنگام ذکر هر کتاب، نويسنده آن را نيز معرفي |
|
|
|
مي کند. در پايان به موضوع دفاع ها از |
|
|
|
انديشه 12 امامي پرداخته و ضمن معرفي کتاب کمال |
|
|
|
الدين صدوق و کتاب هاي متعدد شيخ |
|
|
|
مفيد در خصوص موضوع غيبت، کتاب الشافي و المقنع سيد |
|
|
|
مرتضي و شرح الشافي و کتاب |
|
|
|
الغيبة شيخ طوسي، آنها را آثاري مي داند که به |
|
|
|
تبيين و دفاع از انديشه مهدويت |
|
|
|
پرداخته اند. |
|