|
|
|
بررسي علل و اصول غيبت امام زمان (عج) و پاسخ به |
|
|
|
برخي پرسش ها در اين خصوص است. |
|
|
|
نويسنده در تلاش است با بهره گيري از آيات و |
|
|
|
روايات، غيبت و ظهور امام زمان را |
|
|
|
قانونمند و در قالب اصول و قوانين مشخص الهي در |
|
|
|
آورد و آن را تبيين و شرح کند. |
|
|
|
تفسيرناپذيري امامت و ولايت و تدبير خداوند براي |
|
|
|
اداره نظام مند جهان، هم در حوزه |
|
|
|
قانون و هم در امور اشخاص، و تعداد ائمه و اختيار و |
|
|
|
آزادي انتخاب بشر و ملاک و |
|
|
|
مشروعيت حکومت، از جمله اصولي هستند که از مباني |
|
|
|
غيبت و ظهور دانسته و اين 2 پديده |
|
|
|
را در رابطه با اين اصول به بحث گذاشته است. وي در |
|
|
|
ادامه فلسفه غيبت و ظهور، وجود |
|
|
|
خشونت هاي هنگام ظهور که در روايات به آنها اشاره |
|
|
|
شده، آزادي به سوي دين و يا رفتن |
|
|
|
دين به سوي آزادي در هنگام ظهور و استراتژي منتظران |
|
|
|
را بيان کرده است. |
|
|
|
بررسي علل و اصول غيبت امام زمان (عج) و پاسخ به |
|
|
|
برخي پرسش ها در اين خصوص است. |
|
|
|
نويسنده در تلاش است با بهره گيري از آيات و |
|
|
|
روايات، غيبت و ظهور امام زمان را |
|
|
|
قانونمند و در قالب اصول و قوانين مشخص الهي در |
|
|
|
آورد و آن را تبيين و شرح کند. |
|
|
|
تفسيرناپذيري امامت و ولايت و تدبير خداوند براي |
|
|
|
اداره نظام مند جهان، هم در حوزه |
|
|
|
قانون و هم در امور اشخاص، و تعداد ائمه و اختيار و |
|
|
|
آزادي انتخاب بشر و ملاک و |
|
|
|
مشروعيت حکومت، از جمله اصولي هستند که از مباني |
|
|
|
غيبت و ظهور دانسته و اين 2 پديده |
|
|
|
را در رابطه با اين اصول به بحث گذاشته است. وي در |
|
|
|
ادامه فلسفه غيبت و ظهور، وجود |
|
|
|
خشونت هاي هنگام ظهور که در روايات به آنها اشاره |
|
|
|
شده، آزادي به سوي دين و يا رفتن |
|
|
|
دين به سوي آزادي در هنگام ظهور و استراتژي منتظران |
|
|
|
را بيان کرده است. |
|