|
|
|
معرفي شخصيت امام مهدي و اوضاع سياسي دوران ولادت |
|
|
|
او و غيبت و ظهور و علائم آن است. |
|
|
|
نويسندگان نخست امام مهدي را از نگاه قرآن به عنوان |
|
|
|
وارث صالحان معرفي و ضمن توجه |
|
|
|
به اين نکته که اختلاف در مورد مهدي موعود اختلاف |
|
|
|
در شخص اوست نه در وجود وي، شخصيت |
|
|
|
او را در سنت نبوي با استفاده از منابع روايي و |
|
|
|
تفسيري شيعه و سني بررسي کرده اند. |
|
|
|
سپس به اوضاع سياسي هنگام ولادت آن حضرت توجه |
|
|
|
کرده اند و سرکوبگري ها و فشارهاي |
|
|
|
سختي را که بر علويان بوده بيان داشته اند. پس از |
|
|
|
آن در خصوص غيبت امام (عج) و نواب |
|
|
|
خاص او و نيز مدعيان نيابت مطالبي بيان داشته و در |
|
|
|
پايان 7 علامت از علائم ظهور را |
|
|
|
با استناد به روايات ذکر کرده اند. |
|
|
|
معرفي شخصيت امام مهدي و اوضاع سياسي دوران ولادت |
|
|
|
او و غيبت و ظهور و علائم آن است. |
|
|
|
نويسندگان نخست امام مهدي را از نگاه قرآن به عنوان |
|
|
|
وارث صالحان معرفي و ضمن توجه |
|
|
|
به اين نکته که اختلاف در مورد مهدي موعود اختلاف |
|
|
|
در شخص اوست نه در وجود وي، شخصيت |
|
|
|
او را در سنت نبوي با استفاده از منابع روايي و |
|
|
|
تفسيري شيعه و سني بررسي کرده اند. |
|
|
|
سپس به اوضاع سياسي هنگام ولادت آن حضرت توجه |
|
|
|
کرده اند و سرکوبگري ها و فشارهاي |
|
|
|
سختي را که بر علويان بوده بيان داشته اند. پس از |
|
|
|
آن در خصوص غيبت امام (عج) و نواب |
|
|
|
خاص او و نيز مدعيان نيابت مطالبي بيان داشته و در |
|
|
|
پايان 7 علامت از علائم ظهور را |
|
|
|
با استناد به روايات ذکر کرده اند. |
|