|
|
|
گزارشي تحليلي از مسأله رهبري امام مهدي در دوران |
|
|
|
غيبت است. در اين گزارش نخست از چالش رهبري در عصر |
|
|
|
غيبت کبري و تلقي شيعه از امامت راستين و تلاش |
|
|
|
شيعيان براي تحقق اصل امامت گفتگو مي شود، و سپس به |
|
|
|
بررسي چالش امامت در عصر غيبت صغري پرداخته مي شود. |
|
|
|
از نقطه نظر نويسنده اساس تمام شبهات و چالش هايي که |
|
|
|
در اين زمينه وجود دارد، به تلقي غلط و ناقص از |
|
|
|
مسأله رهبري در اسلام بر مي گردد. در صورتي که مفهوم |
|
|
|
رهبري در ديدگاه شيعه اساسا با آنچه ديگر فرق |
|
|
|
مسلمان از اين مسأله در ذهن دارند، متفاوت است و |
|
|
|
ماهيت آنها با هم فرق مي کند. نويسنده در ادامه به |
|
|
|
تبيين مسأله رهبري در بيانات و رفتار و سيره امام |
|
|
|
مهدي مي پردازد و نتيجه مي گيرد رهبري و مرجعيت غير |
|
|
|
معصوم هميشه در پرتو رهبري انسان معصوم بوده است. |
|
|
|
گزارشي تحليلي از مسأله رهبري امام مهدي در دوران |
|
|
|
غيبت است. در اين گزارش نخست از چالش رهبري در عصر |
|
|
|
غيبت کبري و تلقي شيعه از امامت راستين و تلاش |
|
|
|
شيعيان براي تحقق اصل امامت گفتگو مي شود، و سپس به |
|
|
|
بررسي چالش امامت در عصر غيبت صغري پرداخته مي شود. |
|
|
|
از نقطه نظر نويسنده اساس تمام شبهات و چالش هايي که |
|
|
|
در اين زمينه وجود دارد، به تلقي غلط و ناقص از |
|
|
|
مسأله رهبري در اسلام بر مي گردد. در صورتي که مفهوم |
|
|
|
رهبري در ديدگاه شيعه اساسا با آنچه ديگر فرق |
|
|
|
مسلمان از اين مسأله در ذهن دارند، متفاوت است و |
|
|
|
ماهيت آنها با هم فرق مي کند. نويسنده در ادامه به |
|
|
|
تبيين مسأله رهبري در بيانات و رفتار و سيره امام |
|
|
|
مهدي مي پردازد و نتيجه مي گيرد رهبري و مرجعيت غير |
|
|
|
معصوم هميشه در پرتو رهبري انسان معصوم بوده است. |
|