|
|
|
نگارنده با اشاره به 2 نوع غيبت کوتاه و بلند امام |
|
|
|
مهدي (عج)، بر اين نکته تأکيد |
|
|
|
مي ورزد که در هيچ يک از اين 2 برهه از غيبت، رابطه |
|
|
|
امام (ع) با مردم به طور کلي |
|
|
|
قطع نشده است؛ فقط نوع و چگونگي ارتباط فرق کرده |
|
|
|
است. در ادامه با بهره گيري از |
|
|
|
احاديث معصومان، 5 دليل در راستاي توجيه غيبت امام |
|
|
|
ارائه مي شود که از ميان آنها |
|
|
|
مي توان به حفظ جان آن حضرت، آزمايش نيروهاي مؤمن و |
|
|
|
خالص کردن ياوران ايشان و |
|
|
|
آمادگي روحي و فکري مؤمنان براي پذيرش آگاهانه |
|
|
|
برنامه هاي امام اشاره کرد. به |
|
|
|
اعتقاد نويسنده، مسئله غيبت از مسائلي است که |
|
|
|
بسياري از ابعاد آن براي ما روشن نيست |
|
|
|
و حکمت واقعي را فقط خداوند مي داند. وي در پايان و |
|
|
|
در زمينه توجيه جشن ها و |
|
|
|
چراغاني هاي نيمه شعبان، عقيده دارد اين گونه کارها |
|
|
|
حاکي از ارادت و عشق و ايمان |
|
|
|
برپا کنندگان است که رايحه دل انگيز عطر آن، مشام |
|
|
|
هر دوستدار عدالت و فضيلت را |
|
|
|
عطرآگين مي سازد. |
|
|
|
نگارنده با اشاره به 2 نوع غيبت کوتاه و بلند امام |
|
|
|
مهدي (عج)، بر اين نکته تأکيد |
|
|
|
مي ورزد که در هيچ يک از اين 2 برهه از غيبت، رابطه |
|
|
|
امام (ع) با مردم به طور کلي |
|
|
|
قطع نشده است؛ فقط نوع و چگونگي ارتباط فرق کرده |
|
|
|
است. در ادامه با بهره گيري از |
|
|
|
احاديث معصومان، 5 دليل در راستاي توجيه غيبت امام |
|
|
|
ارائه مي شود که از ميان آنها |
|
|
|
مي توان به حفظ جان آن حضرت، آزمايش نيروهاي مؤمن و |
|
|
|
خالص کردن ياوران ايشان و |
|
|
|
آمادگي روحي و فکري مؤمنان براي پذيرش آگاهانه |
|
|
|
برنامه هاي امام اشاره کرد. به |
|
|
|
اعتقاد نويسنده، مسئله غيبت از مسائلي است که |
|
|
|
بسياري از ابعاد آن براي ما روشن نيست |
|
|
|
و حکمت واقعي را فقط خداوند مي داند. وي در پايان و |
|
|
|
در زمينه توجيه جشن ها و |
|
|
|
چراغاني هاي نيمه شعبان، عقيده دارد اين گونه کارها |
|
|
|
حاکي از ارادت و عشق و ايمان |
|
|
|
برپا کنندگان است که رايحه دل انگيز عطر آن، مشام |
|
|
|
هر دوستدار عدالت و فضيلت را |
|
|
|
عطرآگين مي سازد. |
|