بازگشت

مشخصات کتاب
    :نام کتاب   الشموس المضيئة في الغيبة و الظهور و الرجعة  
    :نويسنده   سعادت پرور، علي  
    :ناشر   پيام آزادي  
    :تاريخ چاپ   1416هـ.ق  
    :موضوع   غيبت - آخر الزمان - رجعت اثبات  
    :تعداد چاپ   1  
    :زبان اصلي    

شرح موضوعات کتاب
     مجموعه رواياتي است مربوط به امام شناسي، غيبت صغرا  
     و کبرا، ظهور امام و رجعت،  
     همراه با بيانات مؤلف در تفسير آنها و جمع بين  
     تناقضات ظاهري آنان. در بخش نخستين،  
     روايات مربوط به امام عصر (عج) پيش از غيبت صغرا،  
     از قبيل بشارت هاي ائمه به ولادت  
     امام، ملاقات کنندگان حضرت، امامت، علم امام و فضل  
     انتظار و در بخش ديگر، روايات  
     مربوط به غيبت صغرا و کبرا تا زمان ظهور (مانند  
     وظايف شيعه در اين زمان ، علت غيبت  
     و ثمرات آن، تقيه، امکان ملاقات حضرت، علائم و  
     نشانه هاي ظهور) مطرح و بياناتي از  
     مؤلف در ذيل هر فصل آمده است. در ادامه روايات ظهور  
     حضرت تا عصر رجعت همانند زمان  
     ظهور، محل ظهور، صحابيان امام، دشمنان امام، حکومت  
     و سيره امام، نزول حضرت عيسي و  
     شهادت امام آمده است و در پايان نيز روايات مربوط  
     به رجعت همانند قطعي بودن رجعت،  
     دابة الارض و چگونگي رجعت مورد بحث قرار گرفته است.  
     مجموعه رواياتي است مربوط به امام شناسي، غيبت صغرا  
     و کبرا، ظهور امام و رجعت،  
     همراه با بيانات مؤلف در تفسير آنها و جمع بين  
     تناقضات ظاهري آنان. در بخش نخستين،  
     روايات مربوط به امام عصر (عج) پيش از غيبت صغرا،  
     از قبيل بشارت هاي ائمه به ولادت  
     امام، ملاقات کنندگان حضرت، امامت، علم امام و فضل  
     انتظار و در بخش ديگر، روايات  
     مربوط به غيبت صغرا و کبرا تا زمان ظهور (مانند  
     وظايف شيعه در اين زمان ، علت غيبت  
     و ثمرات آن، تقيه، امکان ملاقات حضرت، علائم و  
     نشانه هاي ظهور) مطرح و بياناتي از  
     مؤلف در ذيل هر فصل آمده است. در ادامه روايات ظهور  
     حضرت تا عصر رجعت همانند زمان  
     ظهور، محل ظهور، صحابيان امام، دشمنان امام، حکومت  
     و سيره امام، نزول حضرت عيسي و  
     شهادت امام آمده است و در پايان نيز روايات مربوط  
     به رجعت همانند قطعي بودن رجعت،  
     دابة الارض و چگونگي رجعت مورد بحث قرار گرفته است.