|
|
|
بررسي ماهيت و دلايل غيبت صاحب الزمان(عج) و فوايد |
|
|
|
آن از منظر قرآن و روايات است. |
|
|
|
مؤلف در اين گفتار، برخي آيات قرآن و روايات نقل |
|
|
|
شده درباره غيبت امام را مورد |
|
|
|
بررسي قرار داده و آن را امري لازم و ممکن شمرده |
|
|
|
است. وي غيبت حجت را مايه تکامل |
|
|
|
انسان دانسته و براي آن آثاري نقل کرده است: غيبت |
|
|
|
سبب انتظار مؤمنان براي روز نجات |
|
|
|
و فرج؛ استمداد از حجت الهي در هنگام مواجهه با |
|
|
|
مشکلات؛ آماده ساختن محيط اطراف، |
|
|
|
متناسب با زمان ظهور؛ آزمايش مؤمنين هنگام طولاني |
|
|
|
شدن غيبت؛ مهيا ساختن مؤمنان جهت |
|
|
|
ياري امام (عج) از جهت تهذيب نفس و خودسازي. |
|
|
|
بررسي ماهيت و دلايل غيبت صاحب الزمان(عج) و فوايد |
|
|
|
آن از منظر قرآن و روايات است. |
|
|
|
مؤلف در اين گفتار، برخي آيات قرآن و روايات نقل |
|
|
|
شده درباره غيبت امام را مورد |
|
|
|
بررسي قرار داده و آن را امري لازم و ممکن شمرده |
|
|
|
است. وي غيبت حجت را مايه تکامل |
|
|
|
انسان دانسته و براي آن آثاري نقل کرده است: غيبت |
|
|
|
سبب انتظار مؤمنان براي روز نجات |
|
|
|
و فرج؛ استمداد از حجت الهي در هنگام مواجهه با |
|
|
|
مشکلات؛ آماده ساختن محيط اطراف، |
|
|
|
متناسب با زمان ظهور؛ آزمايش مؤمنين هنگام طولاني |
|
|
|
شدن غيبت؛ مهيا ساختن مؤمنان جهت |
|
|
|
ياري امام (عج) از جهت تهذيب نفس و خودسازي. |
|