|
|
|
نگارنده در اين اثر، چند روايت را که از قيام پيش |
|
|
|
از ظهور نهي کرده اند، بررسي |
|
|
|
مي کند. وي با نقل 2 روايت در اين زمينه از کتاب |
|
|
|
معروف وسائل الشيعه، سند و چگونگي |
|
|
|
دلالت آنها را مورد نقد و خدشه قرار مي دهد. در |
|
|
|
پايان، اين گونه نتيجه گيري مي شود |
|
|
|
که قيام و جهاد در دوران غيبت، همچون ساير زمان ها |
|
|
|
واجب بوده ولي مشروط به جمع بودن |
|
|
|
شرايط آن و تشخيص اهل خبره در مصلحت بودن آن براي |
|
|
|
اسلام و مسلمين است. |
|
|
|
نگارنده در اين اثر، چند روايت را که از قيام پيش |
|
|
|
از ظهور نهي کرده اند، بررسي |
|
|
|
مي کند. وي با نقل 2 روايت در اين زمينه از کتاب |
|
|
|
معروف وسائل الشيعه، سند و چگونگي |
|
|
|
دلالت آنها را مورد نقد و خدشه قرار مي دهد. در |
|
|
|
پايان، اين گونه نتيجه گيري مي شود |
|
|
|
که قيام و جهاد در دوران غيبت، همچون ساير زمان ها |
|
|
|
واجب بوده ولي مشروط به جمع بودن |
|
|
|
شرايط آن و تشخيص اهل خبره در مصلحت بودن آن براي |
|
|
|
اسلام و مسلمين است. |
|