|
|
|
گفت وگويي است درباره فلسفه انتظار و ضرورت غيبت و |
|
|
|
ويژگي هاي منتظران حقيقي. در اين |
|
|
|
نوشتار، مفهوم حقيقي انتظار توضيح داده شده و رابطه |
|
|
|
ميان ظهور و فرج کاويده مي شود. |
|
|
|
به عقيده نگارنده، منتظر واقعي کسي است که |
|
|
|
ارزش هايي را که امام زمان براي تثبيت |
|
|
|
آنها ظهور خواهند کرد، در خود ايجاد کند تا الگويي |
|
|
|
باشد براي ارائه به دنيا. وي بر |
|
|
|
اين مسئله تأکيد مي کند که مسئله غيبت با حکمت الهي |
|
|
|
منافات نداشته و بخشي از اجراي |
|
|
|
حکمت الهي در جهت ساختار و فلسفه آفرينش انسان براي |
|
|
|
رسيدن به کمال مطلوب است. عمده |
|
|
|
امتياز انتظار فرج نسبت به ساير عبادات، اين است که |
|
|
|
انتظار فرج ضامن تمام عبادات |
|
|
|
است. |
|
|
|
گفت وگويي است درباره فلسفه انتظار و ضرورت غيبت و |
|
|
|
ويژگي هاي منتظران حقيقي. در اين |
|
|
|
نوشتار، مفهوم حقيقي انتظار توضيح داده شده و رابطه |
|
|
|
ميان ظهور و فرج کاويده مي شود. |
|
|
|
به عقيده نگارنده، منتظر واقعي کسي است که |
|
|
|
ارزش هايي را که امام زمان براي تثبيت |
|
|
|
آنها ظهور خواهند کرد، در خود ايجاد کند تا الگويي |
|
|
|
باشد براي ارائه به دنيا. وي بر |
|
|
|
اين مسئله تأکيد مي کند که مسئله غيبت با حکمت الهي |
|
|
|
منافات نداشته و بخشي از اجراي |
|
|
|
حکمت الهي در جهت ساختار و فلسفه آفرينش انسان براي |
|
|
|
رسيدن به کمال مطلوب است. عمده |
|
|
|
امتياز انتظار فرج نسبت به ساير عبادات، اين است که |
|
|
|
انتظار فرج ضامن تمام عبادات |
|
|
|
است. |
|