|
|
|
نقد قسمتي از مقاله مهدويت و احياي دين اثر دکتر |
|
|
|
عبدالکريم سروش است. به اعتقاد سروش تئوري امام غايب |
|
|
|
پس از يک دوره صد ساله، که در آن شيعيان با از دست |
|
|
|
دادن امام يازدهم در حيرت به سر مي بردند، متولد شد. |
|
|
|
نويسنده در پاسخ با بيا ن اينکه پس از شهادت امام |
|
|
|
حسن عسکري (ع) بلافاصله امامت به امام زمان منتقل شد |
|
|
|
و آن حضرت نيز توسط نواب اربعه خود با شيعيان رابطه |
|
|
|
داشتند و پس از آن غيبت صغري آغاز شد، وجود چنين |
|
|
|
حيرتي را در آن مقطع زماني انکار مي کند اعتقاد به |
|
|
|
حي و حاضر بودن امام و لوازم آن، آموزش تئوري غيبت |
|
|
|
توسط معصومين و انشعابات ايجاد شده در بين شيعيان پس |
|
|
|
از رحلت امام حسن عسکري از ديگر موضوعات مطرح دراين |
|
|
|
مقاله است. |
|
|
|
نقد قسمتي از مقاله مهدويت و احياي دين اثر دکتر |
|
|
|
عبدالکريم سروش است. به اعتقاد سروش تئوري امام غايب |
|
|
|
پس از يک دوره صد ساله، که در آن شيعيان با از دست |
|
|
|
دادن امام يازدهم در حيرت به سر مي بردند، متولد شد. |
|
|
|
نويسنده در پاسخ با بيا ن اينکه پس از شهادت امام |
|
|
|
حسن عسکري (ع) بلافاصله امامت به امام زمان منتقل شد |
|
|
|
و آن حضرت نيز توسط نواب اربعه خود با شيعيان رابطه |
|
|
|
داشتند و پس از آن غيبت صغري آغاز شد، وجود چنين |
|
|
|
حيرتي را در آن مقطع زماني انکار مي کند اعتقاد به |
|
|
|
حي و حاضر بودن امام و لوازم آن، آموزش تئوري غيبت |
|
|
|
توسط معصومين و انشعابات ايجاد شده در بين شيعيان پس |
|
|
|
از رحلت امام حسن عسکري از ديگر موضوعات مطرح دراين |
|
|
|
مقاله است. |
|