|
|
|
گفت و گويي است درباره فضايل و مقامات معنوي، غيبت |
|
|
|
و آثار وجودي امام زمان (عج). |
|
|
|
نخست به پرسشي در خصوص فايده وجودي امام مهدي در |
|
|
|
دوران غيبت پاسخ گفته شده است و آن |
|
|
|
اين که اهل بيت (ع) واسطه فيض خداوندند و فيوضات |
|
|
|
الهي به وسيله انوار آنان به خلق |
|
|
|
خدا مي رسد، چرا که خداوند، بسيط از جميع جهات است |
|
|
|
و با عالم کثرت از جميع جهات |
|
|
|
نسبتي ندارد و نياز به واسطه هست. وي ضمن بيان |
|
|
|
رواياتي که اول مخلوق خدا را عقل و |
|
|
|
يا نور الهي ذکر کرده اند، منظور از عقل و نور الهي |
|
|
|
را روح مطهر رسول خدا (ص) و |
|
|
|
ائمه (ع) دانسته و با بيان قطعه هايي از زيارت |
|
|
|
جامعه به شرح و تبيين اين موضوع |
|
|
|
پرداخته است. در ادامه رواياتي را نيز که دلالت بر |
|
|
|
اين معنا دارند نقل کرده و غيبت |
|
|
|
امام زمان را صرفا نبود حکومت ظاهري او دانسته است؛ |
|
|
|
مانند ديگر امامان که فاقد |
|
|
|
حاکميت ظاهري بودند و اين در برابر فيض عظماي الهي |
|
|
|
که آنها را واسطه فيض قرار داد |
|
|
|
امر ناچيزي است. وي اين مطلب خود را با رواياتي از |
|
|
|
منابع معتبر شيعه اثبات کرده |
|
|
|
است. در ادامه به پرسش هايي درباره پر شدن زمين از |
|
|
|
ظلم و جور پيش از ظهور، |
|
|
|
آماده سازي هاي امام هادي (ع) براي غيبت امام مهدي، |
|
|
|
آماده سازي هاي فکري و عملي |
|
|
|
براي ظهور، موضوع 313 تن يار امام و نيز ملاقات با |
|
|
|
امام پاسخ گفته است. |
|
|
|
گفت و گويي است درباره فضايل و مقامات معنوي، غيبت |
|
|
|
و آثار وجودي امام زمان (عج). |
|
|
|
نخست به پرسشي در خصوص فايده وجودي امام مهدي در |
|
|
|
دوران غيبت پاسخ گفته شده است و آن |
|
|
|
اين که اهل بيت (ع) واسطه فيض خداوندند و فيوضات |
|
|
|
الهي به وسيله انوار آنان به خلق |
|
|
|
خدا مي رسد، چرا که خداوند، بسيط از جميع جهات است |
|
|
|
و با عالم کثرت از جميع جهات |
|
|
|
نسبتي ندارد و نياز به واسطه هست. وي ضمن بيان |
|
|
|
رواياتي که اول مخلوق خدا را عقل و |
|
|
|
يا نور الهي ذکر کرده اند، منظور از عقل و نور الهي |
|
|
|
را روح مطهر رسول خدا (ص) و |
|
|
|
ائمه (ع) دانسته و با بيان قطعه هايي از زيارت |
|
|
|
جامعه به شرح و تبيين اين موضوع |
|
|
|
پرداخته است. در ادامه رواياتي را نيز که دلالت بر |
|
|
|
اين معنا دارند نقل کرده و غيبت |
|
|
|
امام زمان را صرفا نبود حکومت ظاهري او دانسته است؛ |
|
|
|
مانند ديگر امامان که فاقد |
|
|
|
حاکميت ظاهري بودند و اين در برابر فيض عظماي الهي |
|
|
|
که آنها را واسطه فيض قرار داد |
|
|
|
امر ناچيزي است. وي اين مطلب خود را با رواياتي از |
|
|
|
منابع معتبر شيعه اثبات کرده |
|
|
|
است. در ادامه به پرسش هايي درباره پر شدن زمين از |
|
|
|
ظلم و جور پيش از ظهور، |
|
|
|
آماده سازي هاي امام هادي (ع) براي غيبت امام مهدي، |
|
|
|
آماده سازي هاي فکري و عملي |
|
|
|
براي ظهور، موضوع 313 تن يار امام و نيز ملاقات با |
|
|
|
امام پاسخ گفته است. |
|