|
|
|
پژوهشي است درباره احوال و فضايل امام مهدي (عج) و |
|
|
|
مسائل مربوط به غيبت و ظهور او. |
|
|
|
نويسنده، بهترين راه شناخت آن امام را آيات قرآن و |
|
|
|
روايات معصومين (ع) مي داند و با |
|
|
|
استناد به آنها اين مجموعه را تدوين کرده است. به |
|
|
|
نظر وي، امام مهدي هم پاي قرآن |
|
|
|
است و مصداق تعداد زيادي از آيات آن به شمار |
|
|
|
مي آيد. وي به نقل از حاجي نوري در نجم |
|
|
|
ثاقب، مهدي (ع) را داراي 182 اسم و لقب دانسته که |
|
|
|
هر کدام بر يکي از جنبه هاي |
|
|
|
اخلاقي او دلالت دارند و شمايل ظاهري او نيز شبيه |
|
|
|
پيامبر (ص) است. به اعتقاد |
|
|
|
نويسنده، با توجه به غيبت بعضي از پيامبران پيشين و |
|
|
|
پيش گويي هاي پيامبر اسلام (ص) |
|
|
|
مبني بر غايب شدن امام مهدي و نيز زندگاني همراه با |
|
|
|
ترس و نيمه مخفي امام عسکري، |
|
|
|
غيبت امام مهدي (ع) را امري کاملا طبيعي مي داند. |
|
|
|
وي سپس به بحث درباره غيبت و علت |
|
|
|
و انواع آن مي پردازد و وظيفه شيعيان، در دوره غيبت |
|
|
|
را بررسي مي کند. |
|
|
|
پژوهشي است درباره احوال و فضايل امام مهدي (عج) و |
|
|
|
مسائل مربوط به غيبت و ظهور او. |
|
|
|
نويسنده، بهترين راه شناخت آن امام را آيات قرآن و |
|
|
|
روايات معصومين (ع) مي داند و با |
|
|
|
استناد به آنها اين مجموعه را تدوين کرده است. به |
|
|
|
نظر وي، امام مهدي هم پاي قرآن |
|
|
|
است و مصداق تعداد زيادي از آيات آن به شمار |
|
|
|
مي آيد. وي به نقل از حاجي نوري در نجم |
|
|
|
ثاقب، مهدي (ع) را داراي 182 اسم و لقب دانسته که |
|
|
|
هر کدام بر يکي از جنبه هاي |
|
|
|
اخلاقي او دلالت دارند و شمايل ظاهري او نيز شبيه |
|
|
|
پيامبر (ص) است. به اعتقاد |
|
|
|
نويسنده، با توجه به غيبت بعضي از پيامبران پيشين و |
|
|
|
پيش گويي هاي پيامبر اسلام (ص) |
|
|
|
مبني بر غايب شدن امام مهدي و نيز زندگاني همراه با |
|
|
|
ترس و نيمه مخفي امام عسکري، |
|
|
|
غيبت امام مهدي (ع) را امري کاملا طبيعي مي داند. |
|
|
|
وي سپس به بحث درباره غيبت و علت |
|
|
|
و انواع آن مي پردازد و وظيفه شيعيان، در دوره غيبت |
|
|
|
را بررسي مي کند. |
|