|
|
|
بررسي انديشه موعودگرايي در اديان الهي و مکتب هاي |
|
|
|
بشري است. نگارنده بر اين باور |
|
|
|
است که ميان اعتقاد اديان الهي و باورهاي اقوام و |
|
|
|
ملل به موعود، تفاوت ژرفي است؛ |
|
|
|
چرا که در موعود ديني، بر خلاف موعود اسطوره اي، |
|
|
|
رابطه تنگاتنگي با معاد وجود دارد. |
|
|
|
وي درباره اعتقاد اديان و خدا محوران به مهدي بر |
|
|
|
اين عقيده است که بينش آنها نيز |
|
|
|
يکسان نيست و براي نماياندن اين انديشه خويش، نگاه |
|
|
|
زرتشتيان به سوشيانت و يهوديان و |
|
|
|
مسيحيان به مسيحا (ماشيح) و اعتقاد مسلمانان به |
|
|
|
مهدي موعود را بررسي نموده و با |
|
|
|
ارائه دلايلي، ريشه هاي اعتقاد به سوشيانت و مسيحا |
|
|
|
را در قوميت هاي آن دوران يافته |
|
|
|
است؛ بر خلاف عقيده به مهدي که در امتداد رسالت |
|
|
|
پيامبر اسلام (ص) و واپسين اوصياست |
|
|
|
و کاملا منقطع از دوران هاي پيش از اسلام است. |
|
|
|
بررسي انديشه موعودگرايي در اديان الهي و مکتب هاي |
|
|
|
بشري است. نگارنده بر اين باور |
|
|
|
است که ميان اعتقاد اديان الهي و باورهاي اقوام و |
|
|
|
ملل به موعود، تفاوت ژرفي است؛ |
|
|
|
چرا که در موعود ديني، بر خلاف موعود اسطوره اي، |
|
|
|
رابطه تنگاتنگي با معاد وجود دارد. |
|
|
|
وي درباره اعتقاد اديان و خدا محوران به مهدي بر |
|
|
|
اين عقيده است که بينش آنها نيز |
|
|
|
يکسان نيست و براي نماياندن اين انديشه خويش، نگاه |
|
|
|
زرتشتيان به سوشيانت و يهوديان و |
|
|
|
مسيحيان به مسيحا (ماشيح) و اعتقاد مسلمانان به |
|
|
|
مهدي موعود را بررسي نموده و با |
|
|
|
ارائه دلايلي، ريشه هاي اعتقاد به سوشيانت و مسيحا |
|
|
|
را در قوميت هاي آن دوران يافته |
|
|
|
است؛ بر خلاف عقيده به مهدي که در امتداد رسالت |
|
|
|
پيامبر اسلام (ص) و واپسين اوصياست |
|
|
|
و کاملا منقطع از دوران هاي پيش از اسلام است. |
|