|
|
|
تبيين عقيده به موعود آخرالزمان در اديان مختلف و |
|
|
|
اهل سنت است. موعود از نگاه |
|
|
|
زرتشتيان و انجيل و تورات و مهدي در عقيده اهل تسنن |
|
|
|
و ادله آنان در خصوص نسب و وجود |
|
|
|
او، محورهاي اصلي مباحث نويسنده در اين اثر هستند. |
|
|
|
برخي از صاحب نظران اهل سنت مثل |
|
|
|
ابن حزم، ابن خلدون و احمد امين، منکر وجود شخصي |
|
|
|
امام زمان (ع) هستند و عقيده دارند |
|
|
|
که وجود او نوعي است. مؤلف در ادامه ضمن طرح اين |
|
|
|
انديشه ها، علت پيدايش اين نظرها |
|
|
|
را بررسي کرده و در خصوص تولد و حيات مهدي در منابع |
|
|
|
اهل سنت، مسئله سرداب و هنگام |
|
|
|
ظهور امام و وظايف منتظران مطالبي را ارائه داده |
|
|
|
است. |
|
|
|
تبيين عقيده به موعود آخرالزمان در اديان مختلف و |
|
|
|
اهل سنت است. موعود از نگاه |
|
|
|
زرتشتيان و انجيل و تورات و مهدي در عقيده اهل تسنن |
|
|
|
و ادله آنان در خصوص نسب و وجود |
|
|
|
او، محورهاي اصلي مباحث نويسنده در اين اثر هستند. |
|
|
|
برخي از صاحب نظران اهل سنت مثل |
|
|
|
ابن حزم، ابن خلدون و احمد امين، منکر وجود شخصي |
|
|
|
امام زمان (ع) هستند و عقيده دارند |
|
|
|
که وجود او نوعي است. مؤلف در ادامه ضمن طرح اين |
|
|
|
انديشه ها، علت پيدايش اين نظرها |
|
|
|
را بررسي کرده و در خصوص تولد و حيات مهدي در منابع |
|
|
|
اهل سنت، مسئله سرداب و هنگام |
|
|
|
ظهور امام و وظايف منتظران مطالبي را ارائه داده |
|
|
|
است. |
|