|
|
|
شرح احوال و پاسخ به شبهاتي درباره امام مهدي (عج) |
|
|
|
است. نويسنده در 12 فصل، با |
|
|
|
استناد به يافته هاي عقلي و نقلي محدثان، مفسران و |
|
|
|
مورخان اماميه و عامه و نيز |
|
|
|
دستاوردهاي علوم تجربي، به تشکيک هاي گوناگون |
|
|
|
درباره مهدويت پاسخ مي دهد. طرح مباحث |
|
|
|
به شيوه مناظره است که بر جذابيت کتاب افزوده. |
|
|
|
مؤلف، آغاز عقيده به مهدويت را زمان |
|
|
|
پيامبر (ص) مي داند و شخصيت و نسب امام را بررسي |
|
|
|
مي کند و ادعاي مهدي بودن محمد |
|
|
|
حنفيه، اعتقاد زيديه به مهدويت محمد بن عبدالله بن |
|
|
|
حسن، باور واقفيه به عروج امام |
|
|
|
صادق (ع)، را رد مي کند و به رد اين نکته که منشأ |
|
|
|
مهدويت از تعاليم يهود و زرتشتي |
|
|
|
است و عبدالله سباء در ايجاد اين باور نقش داشته، |
|
|
|
مي پردازد. عالم غيب و امام عصر؛ |
|
|
|
امامت کودک 5 ساله؛ فلسفه طولاني شدن غيبت؛ مهدي در |
|
|
|
کتب اهل سنت؛ علائم و شرايط |
|
|
|
ظهور؛ ياوران وي؛ احاديث، منابع، تأليفات و اقوال |
|
|
|
بزرگان اهل سنت از مباحث مهم کتاب |
|
|
|
است. |
|
|
|
شرح احوال و پاسخ به شبهاتي درباره امام مهدي (عج) |
|
|
|
است. نويسنده در 12 فصل، با |
|
|
|
استناد به يافته هاي عقلي و نقلي محدثان، مفسران و |
|
|
|
مورخان اماميه و عامه و نيز |
|
|
|
دستاوردهاي علوم تجربي، به تشکيک هاي گوناگون |
|
|
|
درباره مهدويت پاسخ مي دهد. طرح مباحث |
|
|
|
به شيوه مناظره است که بر جذابيت کتاب افزوده. |
|
|
|
مؤلف، آغاز عقيده به مهدويت را زمان |
|
|
|
پيامبر (ص) مي داند و شخصيت و نسب امام را بررسي |
|
|
|
مي کند و ادعاي مهدي بودن محمد |
|
|
|
حنفيه، اعتقاد زيديه به مهدويت محمد بن عبدالله بن |
|
|
|
حسن، باور واقفيه به عروج امام |
|
|
|
صادق (ع)، را رد مي کند و به رد اين نکته که منشأ |
|
|
|
مهدويت از تعاليم يهود و زرتشتي |
|
|
|
است و عبدالله سباء در ايجاد اين باور نقش داشته، |
|
|
|
مي پردازد. عالم غيب و امام عصر؛ |
|
|
|
امامت کودک 5 ساله؛ فلسفه طولاني شدن غيبت؛ مهدي در |
|
|
|
کتب اهل سنت؛ علائم و شرايط |
|
|
|
ظهور؛ ياوران وي؛ احاديث، منابع، تأليفات و اقوال |
|
|
|
بزرگان اهل سنت از مباحث مهم کتاب |
|
|
|
است. |
|