|
|
|
مجموعه مقالاتي با عناوين يأس، اميد، انتظار، منجي |
|
|
|
و دسيسه است. نويسنده يأس و |
|
|
|
نااميدي را ريشه بسياري از مشکلات اجتماعي و |
|
|
|
بيماري هاي رواني و جسماني دانسته و از |
|
|
|
آن، به عنوان بزرگ ترين آفت علم و اخلاق و نشاط و |
|
|
|
فعاليت ياد کرده است. او در |
|
|
|
مقابل، اميد را محرک همه نوع فعاليت فردي و اجتماعي |
|
|
|
دانسته و افراد منتظر را افرادي |
|
|
|
اميدوار معرفي نموده است. از ديدگاه نويسنده، |
|
|
|
مهم ترين مسئله مورد انتظار، انتظار |
|
|
|
به سامان شدن اوضاع و برقراري عدل و قسط در تمام |
|
|
|
ابعاد زندگي بشري است و اين آرزو |
|
|
|
نيز تنها با ظهور منجي برآورده خواهد شد. وي در |
|
|
|
ادامه، به بيان اوصاف و ويژگي هاي |
|
|
|
اين منجي پرداخته و با استناد به روايات، امام مهدي |
|
|
|
(عج) را مصداق حقيقي آن دانسته |
|
|
|
است. |
|
|
|
مجموعه مقالاتي با عناوين يأس، اميد، انتظار، منجي |
|
|
|
و دسيسه است. نويسنده يأس و |
|
|
|
نااميدي را ريشه بسياري از مشکلات اجتماعي و |
|
|
|
بيماري هاي رواني و جسماني دانسته و از |
|
|
|
آن، به عنوان بزرگ ترين آفت علم و اخلاق و نشاط و |
|
|
|
فعاليت ياد کرده است. او در |
|
|
|
مقابل، اميد را محرک همه نوع فعاليت فردي و اجتماعي |
|
|
|
دانسته و افراد منتظر را افرادي |
|
|
|
اميدوار معرفي نموده است. از ديدگاه نويسنده، |
|
|
|
مهم ترين مسئله مورد انتظار، انتظار |
|
|
|
به سامان شدن اوضاع و برقراري عدل و قسط در تمام |
|
|
|
ابعاد زندگي بشري است و اين آرزو |
|
|
|
نيز تنها با ظهور منجي برآورده خواهد شد. وي در |
|
|
|
ادامه، به بيان اوصاف و ويژگي هاي |
|
|
|
اين منجي پرداخته و با استناد به روايات، امام مهدي |
|
|
|
(عج) را مصداق حقيقي آن دانسته |
|
|
|
است. |
|