|
|
|
پژوهشي تطبيقي و روايي درباره امام مهدي (عج) و |
|
|
|
مسائل مهدويت است. در اين پژوهش، |
|
|
|
ديدگاه هاي اديان ابراهيمي اسلام، مسيحيت و يهوديت |
|
|
|
و نيز مواضع 2 مذهب شيعه و اهل |
|
|
|
سنت در اين باره بررسي و مقايسه شده و به شبهات و |
|
|
|
انتقادات منکران امام مهدي (عج) |
|
|
|
پاسخ داده شده است. نويسنده عامل اصلي و انگيزه |
|
|
|
محوري مخالفان حضرت را، جهالت و |
|
|
|
تعصب کور دانسته و در ادامه، به روايات فراواني که |
|
|
|
در خصوص امام مهدي (عج) در منابع |
|
|
|
حديثي و روايي اهل سنت آمده، اشاره کرده و نتيجه |
|
|
|
گرفته که اعتقاد به مهدويت و ظهور |
|
|
|
يک منجي در آخر الزمان، اعتقاد عمومي اسلامي است و |
|
|
|
ريشه در روايات و پيش گويي هاي |
|
|
|
رسول خدا (ص) دارد. نويسنده همچنين پس از طرح |
|
|
|
ديدگاه هاي شيعه درباره امام مهدي |
|
|
|
(عج) ايشان را از نسل رسول خدا (ص) و فرزند امام |
|
|
|
حسن عسکري (ع) دانسته که متولد شده |
|
|
|
و هم اکنون زنده است؛ ولي بنا به دلايلي از نظرها |
|
|
|
غايب است و در انتظار ظهور به سر |
|
|
|
مي برد. به همين مناسبت بحثي نيز درباره فلسفه غيبت |
|
|
|
و طول عمر امام مهدي (عج) و |
|
|
|
علائم پيش از ظهور و ويژگي هاي دوران ظهور ارائه |
|
|
|
شده است. |
|
|
|
پژوهشي تطبيقي و روايي درباره امام مهدي (عج) و |
|
|
|
مسائل مهدويت است. در اين پژوهش، |
|
|
|
ديدگاه هاي اديان ابراهيمي اسلام، مسيحيت و يهوديت |
|