|
|
|
تبيين ويژگي ها و خصوصيات دوران غيبت است. نويسنده |
|
|
|
بر اين عقيده است که هر قوم و |
|
|
|
ملتي در مسير تکاملي خود در هر عصري نياز به نوعي |
|
|
|
مهندسي اجتماعي دارد که تکامل ها |
|
|
|
و آرمان هاي ديني نيز در مرحله تحقق عيني از آن |
|
|
|
مستثنا نيستند؛ بنابر اين منتظران |
|
|
|
مهدي نيز بايد براي رسيدن به اهداف بلند خود، |
|
|
|
زمينه سازي مهندسي احياگري دين را به |
|
|
|
وجود آورند و انتظار را به عنوان يک فرهنگ در |
|
|
|
جامعه منتظران نهادينه کنند. وي |
|
|
|
هندسه فکري اين احياگري را نظام ولايت دانسته و |
|
|
|
آيات و رواياتي را مؤيد اين ديدگاه |
|
|
|
خود گرفته و براي رسيدن به اين نظام، اتصال |
|
|
|
اعتقادي، قلبي و عملي به آن را که در |
|
|
|
راستاي اتصال به توحيد و ولايت الهي است لازم |
|
|
|
دانسته است. |
|