|
|
|
ارايه پاره اي از ديدگاه هاي شيعه درباره امام زمان |
|
|
|
(عج) است. مؤلف، نخست مهدويت از |
|
|
|
ديدگاه شيعه را بررسي کرده و عقيده صوفيه را در |
|
|
|
مورد مهدويت که قائل به نوعيت مهدي |
|
|
|
هستند و براي هر عصري، وجود مهدي مخصوص آن عصر را |
|
|
|
لازم مي دانند، نقد کرده و نظر |
|
|
|
شيعه درباره شخص بودن مهدي را شرح داده است. وي با |
|
|
|
هدف ريشه يابي اعتقاد به نوعيت |
|
|
|
مهدي، ضمن کاوشي در قرآن و روايات، استعمال لفظ |
|
|
|
ظهور را در معناي ظهور امر علاوه بر |
|
|
|
ظهور شخص امام زمان قابل قبول دانسته و انقلاب |
|
|
|
اسلامي ايران را نموداري از ظهور |
|
|
|
امام زمان دانسته است. وقت ظهور امام زمان و بردن |
|
|
|
نام او به طور صريح و از جاي |
|
|
|
برخاستن هنگام ذکر نام او، مباحث ديگر اين مقاله |
|
|
|
است و موضوع امام زمان و همسر و |
|
|
|
فرزندان او پيش از ظهور، بحث پاياني اوست که ضمن |
|
|
|
طرح دلايل مدعيان اين نظر که امام |
|
|
|
داراي همسر و فرزند است، به نقد آنها پرداخته و |
|
|
|
وجود همسر و فرزند را براي امام |
|
|
|
زمان نفي کرده است. |
|