مگر کشندگان حضرت حسين بن علي در آن زمان هستند که براي طلب خو


مي گويند که وقتي حضرت بقيّة اللّه ظاهر مي شود اوّل چيزي که مي گويند اين است که من آمده ام طلب خون حضرت سيّدالشّهداء را بکنم و آن حضرت به همين مناسبت جمعي را مي کشند. مگر کشندگان حضرت حسين بن علي در آن زمان هستند که براي طلب خون آن حضرت جمعي را بکشند؟ اگر جواب منفي است پس معني اين قيام چيست؟

بدون ترديد و همان گونه که شما در ضمن سؤالتان بيان کرديد اگر نگوئيم تمام هدف، بايد بگوئيم لااقل يکي از اهداف قيام حضرت بقيّةاللّه ارواحنا فداه طلب خون حضرت سيّدالشّهداء عليه السلام است.

زيرا در زيارت عاشورا که صحيح ترين سند را دارد مي گوئيم:

«و ان يرزقني طلب ثارک مع امام منصور من اهل بيت محمّد صلي اللّه عليه و آله».

و در جاي ديگر از آن زيارت مي گويد: «و ان يرزقني طلب ثارکم مع امام مهدي ظاهر ناطق بالحقّ منکم».

که ترجمه هر دو عبارت به اين الفاظ خلاصه مي شود:

«خدا مرا روزي کند که در رکاب امام مهدي حجّة بن الحسن عليه السلام که ياري شده و ظاهر و ناطق به حقّ است و از شما اهل بيت است، طلب خونتان را بکنم».

در روايات ديگري هم اين مضمون تأييد شده و جاي ترديد نيست که مطالبه خون حضرت سيّدالشّهداء عليه السلام يکي از اهداف حضرت بقيّةاللّه عليه السلام بوده است.

امّا پاسخ سؤال شما اين است که جنگ يزيد و يزيديان با حضرت سيّدالشّهداء عليه السلام يک جنگ شخصي و فردي که دسته اي با دسته ديگر، به خاطر دشمني با هم و يا حتّي به خاطر کشورگشائي نبوده تا آنکه همان عدّه معلوم يعني ستمگران آن زمان مورد مؤاخذه واقع شوند و با مردن آنها موضوع منتفي گردد.

بلکه آن جنگ، جنگ حقّ و باطل و طرفدارانش، طرفداران حقّ و باطل بوده و به اصطلاح امروز هدف مکتب بوده است نه شخص. لذا اين جنگ از اوّل دنيا و از روز نخست ادامه داشته ولي در هر زماني به مناسبتهائي شدّت و ضعف پيدا مي کرده و قربانياني مي گرفته است.

تا آنکه در زمان حضرت سيّدالشّهداء عليه السلام اين جنگ به اوج خود رسيد و يکي از بهترين اولاد آدم ابوالبشر را شهيد کرد و خون آن حضرت بدون آنکه حکومت شيطاني را به کلّي از بين ببرد به زمين ريخت.

لذا در ادامه همان جنگ که حضرت بقيّةاللّه ارواحنا فداه قيام مي کند و چون به پيروزي نهائي يعني از بين بردن تمام آثار باطل و برقراري حقّ و حقيقت در سراسر جهان موفّق مي شود در حقيقت طلب خون حضرت سيّدالشّهداء عليه السلام را کرده و کساني که در آن مبارزه شرکت کنند، در رکاب امام زمان عليه السلام موفّق به طلب خون حضرت سيّدالشّهداء شده اند.

اين است که حضرت بقيّةاللّه صلوات اللّه عليه در اوّلين خطاباتش مي فرمايد: «مردم جدّ غريبم حسين را مظلوم کشتند».

و اين است معني آنکه شما در زيارت عاشورا مي گوئيد: و خدايا روزي کن که در رکاب امام زمان عليه السلام طلب خون حضرت سيّدالشّهداء عليه السلام را بنمائيم.

در اين ارتباط آن حضرت کساني را که بخواهند روش يزيديان را تعقيب کنند و نگذارند حقّ بر باطل پيروز گردد، مي کشد و از بين مي برد.