|
|
|
بحثي است در نظام اقتصادي بشر در پيش و پس از ظهور. |
|
|
|
نويسنده قسط و عدل را مورد |
|
|
|
بررسي قرار داده و پس از توضيح پيشرفت علم و فن و |
|
|
|
بيان نقاط ضعف علوم انساني امروز |
|
|
|
غرب، خصوصا در زمينه علم اقتصاد، بر اساس 4 اصل |
|
|
|
بديهي اسلامي، يک سيستم علمي براي |
|
|
|
علوم انساني پيشنهاد کرده است که بر اساس آن، حرکت |
|
|
|
علمي به سمت محو ستم تحقق |
|
|
|
مي يابد. اين سيستم بر پايه حق، به معناي قانونمندي |
|
|
|
فطري درون خلقت و قدر و علم و |
|
|
|
تقوا به معناي سامان يابي هر حق و با حفظ سامان هر |
|
|
|
حق، استوار شده است. نويسنده در |
|
|
|
ادامه، بر ساير وظايف حکومت امام زمان (عج) اشاره |
|
|
|
کرده و با بهره گيري از منابع |
|
|
|
روايي، جور پيش از ظهور و علائم اقتصادي ظهور را |
|
|
|
بررسيده است. وي احاديث مربوط به |
|
|
|
توليد در حکومت عدل گستر را ارائه داده و توزيع در |
|
|
|
حکومت حضرت بر اساس مواسات، و |
|
|
|
مصرف در زمان وفور را که مهم ترين مشخصه آن، |
|
|
|
صرفه جويي و عدم اسراف و دوري از مصرف |
|
|
|
کالاهاي غير ضروري است توضيح داده است. |
|
|
|
بحثي است در نظام اقتصادي بشر در پيش و پس از ظهور. |
|
|
|
نويسنده قسط و عدل را مورد |
|
|
|
بررسي قرار داده و پس از توضيح پيشرفت علم و فن و |
|
|
|
بيان نقاط ضعف علوم انساني امروز |
|
|
|
غرب، خصوصا در زمينه علم اقتصاد، بر اساس 4 اصل |
|
|
|
بديهي اسلامي، يک سيستم علمي براي |
|
|
|
علوم انساني پيشنهاد کرده است که بر اساس آن، حرکت |
|
|
|
علمي به سمت محو ستم تحقق |
|
|
|
مي يابد. اين سيستم بر پايه حق، به معناي قانونمندي |
|
|
|
فطري درون خلقت و قدر و علم و |
|
|
|
تقوا به معناي سامان يابي هر حق و با حفظ سامان هر |
|
|
|
حق، استوار شده است. نويسنده در |
|
|
|
ادامه، بر ساير وظايف حکومت امام زمان (عج) اشاره |
|
|
|
کرده و با بهره گيري از منابع |
|
|
|
روايي، جور پيش از ظهور و علائم اقتصادي ظهور را |
|
|
|
بررسيده است. وي احاديث مربوط به |
|
|
|
توليد در حکومت عدل گستر را ارائه داده و توزيع در |
|
|
|
حکومت حضرت بر اساس مواسات، و |
|
|
|
مصرف در زمان وفور را که مهم ترين مشخصه آن، |
|
|
|
صرفه جويي و عدم اسراف و دوري از مصرف |
|
|
|
کالاهاي غير ضروري است توضيح داده است. |
|