|
|
|
نويسنده با توضيح مفهوم رجعت از ديدگاه شيعه، آن را |
|
|
|
عقيده اي ضروري و انکار ناپذير |
|
|
|
مي داند و مدعي است که بيش از 40 آيه در قرآن و |
|
|
|
متجاوز از 500 روايت، اين اصل را |
|
|
|
اثبات مي کند. وي در ادامه نمونه هايي از آيات قرآن |
|
|
|
را که به وقوع رجعت در امت هاي |
|
|
|
پيشين اشاره دارند بازگو کرده، وقوع رجعت در آن |
|
|
|
امت ها را قوي ترين دليل بر امکان |
|
|
|
عقلي آن مي شمارد. امام حسين (ع)، حضرت محمد (ص)، |
|
|
|
امام علي (ع) و حضرت عيسي (ع) از |
|
|
|
افرادي هستند که براساس روايات متعدد، در زمان |
|
|
|
حکومت امام مهدي به دنيا رجعت |
|
|
|
مي کنند. بخش پاياني مقاله، به بررسي فرازهايي از |
|
|
|
دعاها و زياراتي مانند: جامعه |
|
|
|
کبيره، وارث، اربعين و زيارت عاشورا که به رجعت |
|
|
|
اشاره دارند، اختصاص يافته است. |
|
|
|
نويسنده با توضيح مفهوم رجعت از ديدگاه شيعه، آن را |
|
|
|
عقيده اي ضروري و انکار ناپذير |
|
|
|
مي داند و مدعي است که بيش از 40 آيه در قرآن و |
|
|
|
متجاوز از 500 روايت، اين اصل را |
|
|
|
اثبات مي کند. وي در ادامه نمونه هايي از آيات قرآن |
|
|
|
را که به وقوع رجعت در امت هاي |
|
|
|
پيشين اشاره دارند بازگو کرده، وقوع رجعت در آن |
|
|
|
امت ها را قوي ترين دليل بر امکان |
|
|
|
عقلي آن مي شمارد. امام حسين (ع)، حضرت محمد (ص)، |
|
|
|
امام علي (ع) و حضرت عيسي (ع) از |
|
|
|
افرادي هستند که براساس روايات متعدد، در زمان |
|
|
|
حکومت امام مهدي به دنيا رجعت |
|
|
|
مي کنند. بخش پاياني مقاله، به بررسي فرازهايي از |
|
|
|
دعاها و زياراتي مانند: جامعه |
|
|
|
کبيره، وارث، اربعين و زيارت عاشورا که به رجعت |
|
|
|
اشاره دارند، اختصاص يافته است. |
|