|
|
|
وظايف حوزه هاي علوم ديني و دانشمندان اسلامي در |
|
|
|
زمان غيبت امام مهدي (عج) است. به |
|
|
|
عقيده نويسنده، حوزه هاي علوم ديني شيعه، تبلور |
|
|
|
عيني و تابلوي جاودانه انتظارند. بر |
|
|
|
اين اساس در اين نوشته به 3 رسالت اساسي حوزه ها |
|
|
|
پرداخته است. ائتمام و اقتدا از |
|
|
|
جمله اين رسالت هاست که وي با بهره گيري از روايات، |
|
|
|
هدايت هاي گفتاري و عملي حوزه و |
|
|
|
عالمان ديني و نزديک نمودن مردم به کمالات را از |
|
|
|
وظايف عمده حوزه ها و علماي دين |
|
|
|
دانسته است. وراثت و نيابت را نيز به عنوان 2 رسالت |
|
|
|
ديگر حوزه ها ذکر کرده است و |
|
|
|
اکنون که امام عصر رخ از ما پوشانده است، حضور |
|
|
|
ملموس او و بهره وري علمي و عملي |
|
|
|
مردم از هدايت هاي او ممکن نيست. پس حوزه هاي ديني |
|
|
|
و عالمان را وارث او مي داند که |
|
|
|
بايد اين رسالت را به دوش گيرند و علاوه بر آن |
|
|
|
نيابت سياسي، اجتماعي، تربيتي و |
|
|
|
رهبري امام را نيز بايد عهده دار شوند. |
|
|
|
وظايف حوزه هاي علوم ديني و دانشمندان اسلامي در |
|
|
|
زمان غيبت امام مهدي (عج) است. به |
|
|
|
عقيده نويسنده، حوزه هاي علوم ديني شيعه، تبلور |
|
|
|
عيني و تابلوي جاودانه انتظارند. بر |
|
|
|
اين اساس در اين نوشته به 3 رسالت اساسي حوزه ها |
|
|
|
پرداخته است. ائتمام و اقتدا از |
|
|
|
جمله اين رسالت هاست که وي با بهره گيري از روايات، |
|
|
|
هدايت هاي گفتاري و عملي حوزه و |
|
|
|
عالمان ديني و نزديک نمودن مردم به کمالات را از |
|
|
|
وظايف عمده حوزه ها و علماي دين |
|
|
|
دانسته است. وراثت و نيابت را نيز به عنوان 2 رسالت |
|
|
|
ديگر حوزه ها ذکر کرده است و |
|
|
|
اکنون که امام عصر رخ از ما پوشانده است، حضور |
|
|
|
ملموس او و بهره وري علمي و عملي |
|
|
|
مردم از هدايت هاي او ممکن نيست. پس حوزه هاي ديني |
|
|
|
و عالمان را وارث او مي داند که |
|
|
|
بايد اين رسالت را به دوش گيرند و علاوه بر آن |
|
|
|
نيابت سياسي، اجتماعي، تربيتي و |
|
|
|
رهبري امام را نيز بايد عهده دار شوند. |
|