|
|
|
فلسفه تاريخ، از نگاه اديان بزرگ و نظريه پردازان |
|
|
|
جهان است. آينده تاريخ بشر، از |
|
|
|
ديرباز، موضوع مباحث و نظريات انسان ها بوده و |
|
|
|
نظريات مختلفي در اين باره از سوي |
|
|
|
اديان و دانشمندان جهان بيان شده است. مؤلف براي |
|
|
|
تبيين اين ديدگاه ها، ضمن نقل |
|
|
|
گفته ها و ديدگاه هاي بسياري از فيلسوفان و مورخان |
|
|
|
و صاحبان انديشه دنيا، به شرح |
|
|
|
انديشه اديان، به خصوص اسلام و مهدويت پرداخته است. |
|
|
|
وي نگاه همه را به آينده بشر و |
|
|
|
حرکت او به سوي رهايي از ناملايمات زندگي و رسيدن |
|
|
|
به جامعه آرماني را يکسان ديده و |
|
|
|
تنها نقطه اختلاف را در عامل و موتور اين حرکت |
|
|
|
دانسته که از نگاه اديان، اين |
|
|
|
عامل،خداست؛ ولي در انديشه فلسفي روح تاريخ است. در |
|
|
|
بخش هاي پاياني اين نوشته، نقد |
|
|
|
ديدگاه ها درباره فلسفه تاريخ و تبيين انديشه |
|
|
|
مهدويت بررسي مي گردد. |
|
|
|
فلسفه تاريخ، از نگاه اديان بزرگ و نظريه پردازان |
|
|
|
جهان است. آينده تاريخ بشر، از |
|
|
|
ديرباز، موضوع مباحث و نظريات انسان ها بوده و |
|
|
|
نظريات مختلفي در اين باره از سوي |
|
|
|
اديان و دانشمندان جهان بيان شده است. مؤلف براي |
|
|
|
تبيين اين ديدگاه ها، ضمن نقل |
|
|
|
گفته ها و ديدگاه هاي بسياري از فيلسوفان و مورخان |
|
|
|
و صاحبان انديشه دنيا، به شرح |
|
|
|
انديشه اديان، به خصوص اسلام و مهدويت پرداخته است. |
|
|
|
وي نگاه همه را به آينده بشر و |
|
|
|
حرکت او به سوي رهايي از ناملايمات زندگي و رسيدن |
|
|
|
به جامعه آرماني را يکسان ديده و |
|
|
|
تنها نقطه اختلاف را در عامل و موتور اين حرکت |
|
|
|
دانسته که از نگاه اديان، اين |
|
|
|
عامل،خداست؛ ولي در انديشه فلسفي روح تاريخ است. در |
|
|
|
بخش هاي پاياني اين نوشته، نقد |
|
|
|
ديدگاه ها درباره فلسفه تاريخ و تبيين انديشه |
|
|
|
مهدويت بررسي مي گردد. |
|