|
|
|
نويسنده يکي از آموزه هاي مهم و حياتي همه اديان را |
|
|
|
مسئله نجات و انتظار منجي و |
|
|
|
چگونگي نگرش به فرجام جهان و تاريخ دانسته و با |
|
|
|
تاکيد بر ضرورت مطالعه تطبيقي اين |
|
|
|
مسئله، آن را از ديدگاه 4 دين بزرگ يهود، زرتشت، |
|
|
|
اسلام و مسيحيت مورد بررسي قرار |
|
|
|
داده است. وي سپس به بيان نقاط اشتراک و افتراق |
|
|
|
نجات بخشي اسلامي و مسيحي پرداخته و |
|
|
|
آنها را در 6 امر مشترک و در 3 امر متفاوت دانسته |
|
|
|
است. از ديدگاه نويسنده، نقاط |
|
|
|
مشترک اين 2 دين عبارت اند از: اميد به آينده جهان |
|
|
|
و بشريت، الهي بودن مصلح کل و |
|
|
|
منجي مطلق، مخفي بودن زمان ظهور، علائم ظهور، جهان |
|
|
|
پس از ظهور و غيبت منجي. |
|
|
|
نويسنده يکي از آموزه هاي مهم و حياتي همه اديان را |
|
|
|
مسئله نجات و انتظار منجي و |
|
|
|
چگونگي نگرش به فرجام جهان و تاريخ دانسته و با |
|
|
|
تاکيد بر ضرورت مطالعه تطبيقي اين |
|
|
|
مسئله، آن را از ديدگاه 4 دين بزرگ يهود، زرتشت، |
|
|
|
اسلام و مسيحيت مورد بررسي قرار |
|
|
|
داده است. وي سپس به بيان نقاط اشتراک و افتراق |
|
|
|
نجات بخشي اسلامي و مسيحي پرداخته و |
|
|
|
آنها را در 6 امر مشترک و در 3 امر متفاوت دانسته |
|
|
|
است. از ديدگاه نويسنده، نقاط |
|
|
|
مشترک اين 2 دين عبارت اند از: اميد به آينده جهان |
|
|
|
و بشريت، الهي بودن مصلح کل و |
|
|
|
منجي مطلق، مخفي بودن زمان ظهور، علائم ظهور، جهان |
|
|
|
پس از ظهور و غيبت منجي. |
|