|
|
|
به بررسي نظام امامت در اسلام و نقش سازنده اعتقاد |
|
|
|
به امامت امام مهدي (عج) |
|
|
|
مي پردازد. نگارنده در قالب 16 پرسش و پاسخ، به |
|
|
|
تبيين موضوعاتي مانند: وجوب شناخت |
|
|
|
امام، مفهوم لغوي و اصطلاحي امامت، رابطه ميان |
|
|
|
امامت و توحيد، نياز به رهبري و |
|
|
|
ولايت و دلايل امامت امام مهدي پرداخته است. وي با |
|
|
|
اشاره به اين نکته که شناخت صحيح |
|
|
|
مفاهيم و اصطلاحات اسلامي، خود به خود، باور آفرين |
|
|
|
است و ديگر نيازي به ارائه دليل |
|
|
|
در اثبات آنها نيست، بر اين مطلب تأکيد مي کند که |
|
|
|
موضوع امامت، تنها يک مسئله |
|
|
|
عقيدتي نيست و با نظامي که مسلمانان بايد از آن |
|
|
|
پيروي کنند ارتباط دارد. نويسنده |
|
|
|
معتقد است ماهيت نظام امامت با همه حکومت ها و |
|
|
|
نظام هاي رايج در دنيا تفاوت دارد و |
|
|
|
نظامي است که قانون و برنامه اجرايي آن، از جانب |
|
|
|
خدا تعيين شده و حاکم نيز از طرف |
|
|
|
او منصوب مي گردد. |
|
|
|
به بررسي نظام امامت در اسلام و نقش سازنده اعتقاد |
|
|
|
به امامت امام مهدي (عج) |
|
|
|
مي پردازد. نگارنده در قالب 16 پرسش و پاسخ، به |
|
|
|
تبيين موضوعاتي مانند: وجوب شناخت |
|
|
|
امام، مفهوم لغوي و اصطلاحي امامت، رابطه ميان |
|
|
|
امامت و توحيد، نياز به رهبري و |
|
|
|
ولايت و دلايل امامت امام مهدي پرداخته است. وي با |
|
|
|
اشاره به اين نکته که شناخت صحيح |
|
|
|
مفاهيم و اصطلاحات اسلامي، خود به خود، باور آفرين |
|
|
|
است و ديگر نيازي به ارائه دليل |
|
|
|
در اثبات آنها نيست، بر اين مطلب تأکيد مي کند که |
|
|
|
موضوع امامت، تنها يک مسئله |
|
|
|
عقيدتي نيست و با نظامي که مسلمانان بايد از آن |
|
|
|
پيروي کنند ارتباط دارد. نويسنده |
|
|
|
معتقد است ماهيت نظام امامت با همه حکومت ها و |
|
|
|
نظام هاي رايج در دنيا تفاوت دارد و |
|
|
|
نظامي است که قانون و برنامه اجرايي آن، از جانب |
|
|
|
خدا تعيين شده و حاکم نيز از طرف |
|
|
|
او منصوب مي گردد. |
|