|
|
|
تحليلي است از غيبت امام عصر (عج) و علل و فوايد آن |
|
|
|
از ديدگاه شيعه همراه با پاسخ |
|
|
|
برخي شبهات در اين باره. به گفته نويسنده، حکومت |
|
|
|
واحد جهاني، تنها آرزو و خيال شيعه |
|
|
|
نيست؛ علاوه بر اين که ريشه قرآني دارد و آيات |
|
|
|
مربوط به وراثت و خلافت صالحان و |
|
|
|
مستضعفان در زمين بر آن مطلب دلالت مي کنند. همچنين |
|
|
|
در بين ساير فرق اسلامي (اهل |
|
|
|
سنت) نيز با توجه به بشارت رسول اکرم (ص) اصل ظهور |
|
|
|
مهدي امت پذيرفته شده و تنها در |
|
|
|
مصداق آن با شيعه اختلاف شده است. وي در ادامه با |
|
|
|
طرح 2 پرسش اساسي که اصولا چرا |
|
|
|
امام زمان غايب شده است و اساسا فايده و حکمت امام |
|
|
|
ناديده و غايب چيست، به ارائه |
|
|
|
پاسخ پرداخته و با استناد به روايت معروف پيامبر که |
|
|
|
وجود امام در عصر غيبت را به |
|
|
|
خورشيد در پس ابر تشبيه نموده است، فوايد وجود امام |
|
|
|
در پس پرده غيبت را بيش از حضور |
|
|
|
عيني و ملموس امام دانسته است. |
|
|
|
تحليلي است از غيبت امام عصر (عج) و علل و فوايد آن |
|
|
|
از ديدگاه شيعه همراه با پاسخ |
|
|
|
برخي شبهات در اين باره. به گفته نويسنده، حکومت |
|
|
|
واحد جهاني، تنها آرزو و خيال شيعه |
|
|
|
نيست؛ علاوه بر اين که ريشه قرآني دارد و آيات |
|
|
|
مربوط به وراثت و خلافت صالحان و |
|
|
|
مستضعفان در زمين بر آن مطلب دلالت مي کنند. همچنين |
|
|
|
در بين ساير فرق اسلامي (اهل |
|
|
|
سنت) نيز با توجه به بشارت رسول اکرم (ص) اصل ظهور |
|
|
|
مهدي امت پذيرفته شده و تنها در |
|
|
|
مصداق آن با شيعه اختلاف شده است. وي در ادامه با |
|
|
|
طرح 2 پرسش اساسي که اصولا چرا |
|
|
|
امام زمان غايب شده است و اساسا فايده و حکمت امام |
|
|
|
ناديده و غايب چيست، به ارائه |
|
|
|
پاسخ پرداخته و با استناد به روايت معروف پيامبر که |
|
|
|
وجود امام در عصر غيبت را به |
|
|
|
خورشيد در پس ابر تشبيه نموده است، فوايد وجود امام |
|
|
|
در پس پرده غيبت را بيش از حضور |
|
|
|
عيني و ملموس امام دانسته است. |
|