|
|
|
مشهور است که از ناحيه مقدس حضرت مهدي (عج) براي |
|
|
|
زيارت امام حسين (ع) زيارت نامه اي |
|
|
|
صادر شده که به زيارت ناحيه مقدسه شهرت يافته است. |
|
|
|
مؤلف در خصوص سند اين زيارت، ضمن |
|
|
|
نقل اشکال و توجيهي که مرحوم مجلسي به آن دارند، در |
|
|
|
گوينده اين زيارت و راويان آن |
|
|
|
ترديد مي کند؛ ولي از نظر متن، آن را پر محتوا و |
|
|
|
مطابق با واقع ديده است. معارف متن |
|
|
|
اين زيارت را نويسنده در چندين عنوان تنظيم و شرح |
|
|
|
داده که از اين قرار است: درود بر |
|
|
|
انبيا و پنج تن آل عبا؛ بيان حالات و اوصاف امام |
|
|
|
حسين (ع)، مصايب او و يارانش، |
|
|
|
ابراز اندوه در برابر واقعه کربلا؛ گواهي بر اداي |
|
|
|
وظيفه امام حسين و فلسفه قيام او |
|
|
|
و مراحل آن؛ روي دادهاي پس از شهادت امام و آثار آن |
|
|
|
و نيز ارتباط با خدا توسط |
|
|
|
پيامبر (ص) و اهل بيت (ع). |
|
|
|
مشهور است که از ناحيه مقدس حضرت مهدي (عج) براي |
|
|
|
زيارت امام حسين (ع) زيارت نامه اي |
|
|
|
صادر شده که به زيارت ناحيه مقدسه شهرت يافته است. |
|
|
|
مؤلف در خصوص سند اين زيارت، ضمن |
|
|
|
نقل اشکال و توجيهي که مرحوم مجلسي به آن دارند، در |
|
|
|
گوينده اين زيارت و راويان آن |
|
|
|
ترديد مي کند؛ ولي از نظر متن، آن را پر محتوا و |
|
|
|
مطابق با واقع ديده است. معارف متن |
|
|
|
اين زيارت را نويسنده در چندين عنوان تنظيم و شرح |
|
|
|
داده که از اين قرار است: درود بر |
|
|
|
انبيا و پنج تن آل عبا؛ بيان حالات و اوصاف امام |
|
|
|
حسين (ع)، مصايب او و يارانش، |
|
|
|
ابراز اندوه در برابر واقعه کربلا؛ گواهي بر اداي |
|
|
|
وظيفه امام حسين و فلسفه قيام او |
|
|
|
و مراحل آن؛ روي دادهاي پس از شهادت امام و آثار آن |
|
|
|
و نيز ارتباط با خدا توسط |
|
|
|
پيامبر (ص) و اهل بيت (ع). |
|