|
|
|
مباحث کوتاهي درباره مسئله غيبت امام عصر (عج)، علل |
|
|
|
و آثار آن است. مؤلف به اهميت |
|
|
|
تاريخي غيبت پرداخته و مي گويد اين مسئله از چنان |
|
|
|
اهميتي برخوردار بوده که از زمان |
|
|
|
پيامبر (ص) تا زمان امام عسکري (ع) همواره مورد |
|
|
|
تاکيد و گوشزد آنان بوده است و اين |
|
|
|
تذکرات، مردم را از چنان آمادگي روحي و رواني |
|
|
|
برخوردار ساخت که چندان تعجبي از غيبت |
|
|
|
امام ننمودند. وي به معرفي تعدادي از آثار مربوط به |
|
|
|
غيبت که پيش از غيبت صغرا توسط |
|
|
|
علماي اماميه و نيز پس از آن نوشته شده پرداخته |
|
|
|
است. با اين حال، پس از رحلت امام |
|
|
|
عسکري، تعدادي از پيروان ايشان به 14 فرقه تقسيم |
|
|
|
شدند. در ادامه به بيان نظرات تني |
|
|
|
چند از متکلمين شيعه در اين باره پرداخته شده است. |
|
|
|
مباحث کوتاهي درباره مسئله غيبت امام عصر (عج)، علل |
|
|
|
و آثار آن است. مؤلف به اهميت |
|
|
|
تاريخي غيبت پرداخته و مي گويد اين مسئله از چنان |
|
|
|
اهميتي برخوردار بوده که از زمان |
|
|
|
پيامبر (ص) تا زمان امام عسکري (ع) همواره مورد |
|
|
|
تاکيد و گوشزد آنان بوده است و اين |
|
|
|
تذکرات، مردم را از چنان آمادگي روحي و رواني |
|
|
|
برخوردار ساخت که چندان تعجبي از غيبت |
|
|
|
امام ننمودند. وي به معرفي تعدادي از آثار مربوط به |
|
|
|
غيبت که پيش از غيبت صغرا توسط |
|
|
|
علماي اماميه و نيز پس از آن نوشته شده پرداخته |
|
|
|
است. با اين حال، پس از رحلت امام |
|
|
|
عسکري، تعدادي از پيروان ايشان به 14 فرقه تقسيم |
|
|
|
شدند. در ادامه به بيان نظرات تني |
|
|
|
چند از متکلمين شيعه در اين باره پرداخته شده است. |
|