|
|
|
ارايه مباحثي است در خصوص تولد امام زمان (عج)، |
|
|
|
ظهور و نقش وي در جهان هستي. |
|
|
|
نويسندگان با بهره گيري از کتاب هاي تاريخي و |
|
|
|
روايي، نخست شخصيت و سرگذشت حضرت نرجس |
|
|
|
مادر امام زمان (عج) و تولد امام از وي و شاهدان بر |
|
|
|
اين تولد و اعتراف جمعي از |
|
|
|
علماي اهل سنت مثل بيهقي، ابن خلکان، ابن حجر و ابن |
|
|
|
صباغ بر تولد امام در نيمه |
|
|
|
شعبان 255 هجري را تبيين نموده اند. پس از آن، |
|
|
|
متوني را که در کتاب هاي روايي شيعه |
|
|
|
و اهل سنت بر ضرورت شناخت امام زمان تأکيد دارند، |
|
|
|
نقل و بشارت هاي اديان و مذاهب |
|
|
|
مختلف جهان را اعم از وثنيت، کليميت، مسيحيت، |
|
|
|
مجوسيت، زرتشتي و اسلام به آمدن مصلح |
|
|
|
آخرالزمان و بر پا کننده حکومت عدل جهاني متذکر |
|
|
|
شده اند. در پايان، نقش امام زمان |
|
|
|
در جهان هستي را بررسي و با استناد به آيات و |
|
|
|
روايات، او را جان جانان و هسته مرکزي |
|
|
|
جهان معرفي کرده اند. |
|
|
|
ارايه مباحثي است در خصوص تولد امام زمان (عج)، |
|
|
|
ظهور و نقش وي در جهان هستي. |
|
|
|
نويسندگان با بهره گيري از کتاب هاي تاريخي و |
|
|
|
روايي، نخست شخصيت و سرگذشت حضرت نرجس |
|
|
|
مادر امام زمان (عج) و تولد امام از وي و شاهدان بر |
|
|
|
اين تولد و اعتراف جمعي از |
|
|
|
علماي اهل سنت مثل بيهقي، ابن خلکان، ابن حجر و ابن |
|
|
|
صباغ بر تولد امام در نيمه |
|
|
|
شعبان 255 هجري را تبيين نموده اند. پس از آن، |
|
|
|
متوني را که در کتاب هاي روايي شيعه |
|
|
|
و اهل سنت بر ضرورت شناخت امام زمان تأکيد دارند، |
|
|
|
نقل و بشارت هاي اديان و مذاهب |
|
|
|
مختلف جهان را اعم از وثنيت، کليميت، مسيحيت، |
|
|
|
مجوسيت، زرتشتي و اسلام به آمدن مصلح |
|
|
|
آخرالزمان و بر پا کننده حکومت عدل جهاني متذکر |
|
|
|
شده اند. در پايان، نقش امام زمان |
|
|
|
در جهان هستي را بررسي و با استناد به آيات و |
|
|
|
روايات، او را جان جانان و هسته مرکزي |
|
|
|
جهان معرفي کرده اند. |
|