|
|
|
نويسنده، منشأ مهدويت را در اعتقادات اصولي و فرهنگ |
|
|
|
امت اسلامي جستجو مي کند. وي با |
|
|
|
اشاره به جايگاه مهدي (عج) در ميان عوام، |
|
|
|
ضرب المثل هايي از ادبيات عاميانه را |
|
|
|
ارائه مي دهد و معتقد است مهدويت با تعصب آميخته |
|
|
|
شده و به انگيزه معرفي چهره واقعي |
|
|
|
آن به جوانان ترکيه، کتاب حاضر را عرضه داشته است. |
|
|
|
وي مي کوشد تا تحليلي عقلاني |
|
|
|
مبتني بر منابع معتبر ارائه دهد و ديدگاه تشيع و |
|
|
|
تسنن را از منابع فريقين، نظير |
|
|
|
آثار ابن اثير، طبري، تفتازاني، ابن خلدون، مجلسي، |
|
|
|
مظفر و کليني گردآوري نمايد؛ |
|
|
|
اختلاف اعتقادي درباره نجات بشر و عدالت گستري |
|
|
|
توسط امام را در 2 مذهب، اندک |
|
|
|
دانسته و به شباهت پاره اي از اوصاف مهدويت با |
|
|
|
تعاليم مسيحيت و يهود اشاره کرده |
|
|
|
است. تأثيرپذيري اهل سنت، از اعتقادات اماميه در |
|
|
|
اين مورد، رجعت و مدعيان مهدويت، |
|
|
|
مباحث ديگر کتاب را تشکيل مي دهند. |
|
|
|
نويسنده، منشأ مهدويت را در اعتقادات اصولي و فرهنگ |
|
|
|
امت اسلامي جستجو مي کند. وي با |
|
|
|
اشاره به جايگاه مهدي (عج) در ميان عوام، |
|
|
|
ضرب المثل هايي از ادبيات عاميانه را |
|
|
|
ارائه مي دهد و معتقد است مهدويت با تعصب آميخته |
|
|
|
شده و به انگيزه معرفي چهره واقعي |
|
|
|
آن به جوانان ترکيه، کتاب حاضر را عرضه داشته است. |
|
|
|
وي مي کوشد تا تحليلي عقلاني |
|
|
|
مبتني بر منابع معتبر ارائه دهد و ديدگاه تشيع و |
|
|
|
تسنن را از منابع فريقين، نظير |
|
|
|
آثار ابن اثير، طبري، تفتازاني، ابن خلدون، مجلسي، |
|
|
|
مظفر و کليني گردآوري نمايد؛ |
|
|
|
اختلاف اعتقادي درباره نجات بشر و عدالت گستري |
|
|
|
توسط امام را در 2 مذهب، اندک |
|
|
|
دانسته و به شباهت پاره اي از اوصاف مهدويت با |
|
|
|
تعاليم مسيحيت و يهود اشاره کرده |
|
|
|
است. تأثيرپذيري اهل سنت، از اعتقادات اماميه در |
|
|
|
اين مورد، رجعت و مدعيان مهدويت، |
|
|
|
مباحث ديگر کتاب را تشکيل مي دهند. |
|